سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

90 درصد سرمایه‌گذاری‌های آذربایجان‌غربی توسط بخش خصوصی است

نایب رئیس اتاق بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: ۹۰ درصد سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته متعلق به بخش خصوصی می‌باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازارومیه ؛علی دیلمقانیان در جلسه دیدار هم‌اندیشی فعالان اقتصادی استان با رایزنان بازرگانی ایران در بغداد و اقلیم کردستان عراق، اظهار داشت: متاسفانه آذربایجان‌غربی فقط به عنوان تولیدکننده محصولات کشاورزی و دامی در کشور مطرح شده است.

وی افزود: هرچند آذربایجان‌غربی با داشتن اراضی وسیع کشاورزی و شرایط آب و هوایی مناسب یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور محسوب می‌شود اما این استان ویژگی‌هایی فراتر از کشاورزی دارد.

وی از افتتاح پتروشیمی مهاباد خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر پتروشیمی ارومیه در استان فعالیت می‌کند و با روی کار آمدن پتروشیمی مهاباد استان به یکی از تولیدکنندگان صنایع پتروشیمی پایین‌دستی در کشور تبدیل خواهد شد.

دیلمقانیان با بیان اینکه تنوع محصولات معدنی در آذربایجان‌غربی بسیار زیاد است،تصریح کرد : امروز آذربایجان غربی با دارا بودن صنایع فن‌آوری سنگ به یکی از قطب‌های کشور در حوزه معدن تبدیل شده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی در بخش بازرگانی دروازه اروپا بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: مرزی بودن این استان؛ یک پایانه صادراتی برای تولیدات کل کشور محسوب می‌شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: یکی از بزرگترین ویژگی‌های جمهوری اسلامی امنیت این کشور در منطقه است، که سرمایه بزرگی محسوب می‌شود و باید از آن به درستی استفاده شود.

وی با بیان اینکه کیفیت در صادرات حرف اول را می‌زند، تصریح کرد: اگر کیفیت محصولات تولیدی افزایش پیدا کند بسیاری از تجار حاضر هستند به علت امنیت ایران با این کشور وارد تجارت شوند.

دیلمقانیان گفت: رایزنان بازرگانی سفیران اقتصادی کشور هستند، وظایف سنگینی بر عهده دارند به ویژه کشورهایی که ظرفیت بالایی از لحاظ صادرات دارند و تجارت با آنها می‌تواند در اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد.


انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.