سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرویز بیگی حبیب‌آبادی:

نمایشگاه کتاب سال‌ آینده آینه نشر امروز می‌شود

وضعیت چاپ و نشر امسال در نمایشگاه کتاب سال آینده مشخص می‌شود.

پرویز بیگی حبیب‌آبادی شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص تاثیر وضعیت چاپ و نشر اکنون بر کار شاعران گفت: وضعیت چاپ و نشر امسال در نمایشگاه کتاب سال آینده مشخص می‌شود و نقطه عطف را باید در این نمایشگاه مشاهده کرد هر سال آماری از نمایشگاه بین‌المللی کتاب ارائه می‌شود آمار نمایشگاه سال آینده می‌تواند ملاک عملکرد حوزه چاپ و نشر در سال جاری باشد به دلیل آنکه افراد مشتاق به خرید کتاب از نقاط دور و کشورهای دیگر در این نمایشگاه حضور دارند. با توجه به حمایت‌های دولت در نمایشگاه کتاب هر سال از قبیل ارائه بن خرید کتاب باید به آمارها توجه کرد این نمایشگاه بازگو کننده همه چیز خواهد بود.
 
این شاعر با اشاره به چگونگی به نتیجه رسیدن پیرامون وضعیت نشر امسال در نمایشگاه کتاب سال آینده اظهار داشت: در صورتی که به دنبال نتیجه مطمئنی از وضعیت نشر امسال در نمایشگاه کتاب سال آینده باشیم باید میزان حمایت‌ها و برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله ارائه کارت‌های تخفیف را کنار یکدیگر و در یک پازل قرار داد پس از آن به نتیجه نهایی دست خواهیم یافت.
 
بیگی حبیب‌آبادی ادامه داد: وضعیت کنونی نشر بر روی کار تمام گروه‌های ادبی چون ناشران، نویسندگان و شاعران تاثیر گذاشته است به عنوان مثال در انتشارات فصل پنجم با کاهش 30 درصدی تیراژ روبرو بودیم البته در برخی موارد توانستیم تیراژ هزار و 2 هزار تایی کتاب را حفظ کنیم به هر حال سیری نزولی را می‌توان در خرید کتاب دید. در این میان فضای مجازی نیز روی فروش کتاب تاثیر می‌گذارد بسیاری از فضاهای مجازی کتاب را منتشر می‌کند و کسی که به این فضاها دسترسی دارد کتاب را از این طریق تهیه می‌کند.
 
وی تصریح کرد: شاید در آینده وضعیت نشر کشور بهبود پیدا کند اما هم اکنون نمی‌توان درباره آن قضاوت کرد.
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.