سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه آموزش علوم پزشکی با سند آمایش سرزمینی

معاون آموزش وزارت بهداشت از سند آمایش سرزمینی با هدف احصاء راهبردی اساسی جهت توسعه آموزش علوم پزشکی خبر داد.

دکتر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در قالب 11 بسته و یک برنامه پایش تدوین گردیده که از جمله آن‌ها می‌توان بسته آینده‌نگری و مرجعیت علمی در آموزش پزشکی، بسته آموزش پاسخگو و عدالت محور، بسته اعتلای اخلاق حرفه‌ای، بسته بین‌المللی سازی آموزش علوم پزشکی، بسته توسعه آموزش مجازی در علوم پزشکی،‌بسته ارتقا نظام ارزیابی و آزمون‌های علوم پزشکی و بسته اعتبار بخشی موسسات و بیمارستان‌های آموزشی را نام برد. 

معاون آموزش وزارت بهداشت بسته آمایش سرزمینی و ماموریت گرایی را بسته‌ای دیگر از این برنامه معرفی کرد و تصریح کرد: سند آمایش سرزمینی با هدف احصا راهبردی اساسی جهت توسعه آموزش علوم پزشکی مبتنی بر ظرفیت‌های بومی، بهره‌مندی از امکانات و بسته‌های منطقه‌ای و استانی تدوین گردید و پس از تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور ماموریت محور نمودن دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و تمرکز زدایی فعالیت‌ها از ستاد به سمت مناطق آمایشی در کشور اجرا و بستری را برای اجرای اثر بخش بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی فراهم آورده است.

وی در پایان درباره اقدامات انجام شده در راستای اجرایی سازی بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی خاطر نشان کرد: از جمله اقدامات انجام شده در این راستا می‌توان تصویب راه‌اندازی تخصص پزشک خانواده، راه‌اندازی مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی در راستای آینده‌نگری در آموزش علوم پزشکی و کسب مرجعیت علمی در این حوزه، همکاری در راه‌اندازی و ارتقای بیمارستان‌های زنان در راستای آموزش پاسخگو، تدوین استانداردهای آموزش بالینی،‌راه‌اندازی پایگاه اینترنتی شورای عالی اخلاق و ابلاغ دستورالعمل تشکیل شوراهای اخلاق در دانشگا‌ه‌ها و  . . . را نام برد. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.