سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

بررسی ظرفیت های سرمایه گذاری فلزات سرب و روی استان مرکزی با حضور چینی ها

ظرفیت های معدنی استان مرکزی به خصوص در زمینه سرب و روی با حضور هیئت اقتصادی کشور چین بررسی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی در این نشست با اشاره به اینکه استان مرکزی قطب چهارم صنعت درکشور است گفت : این استان در زمینه معدن نیز دارای ظرفیت های بالقوه ای ست که نیازمند توجه وسرمایه گذاری است.

حاجی پور افزود : نوسازی تجهیزات ، ایجاد صنایع تبدیلی برای جلوگیری از خام فروشی و افزایش عمق کشف معادن از نیازهای بخش معدن استان مرکزی است که می تواند زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی باشد.

وی گفت : از 56 نوع ماده معدنی قابل استخراج ، 43 ماده معدنی از جمله سولفات سدیم، سرب و روی، آهن، مصالح ساختمانی ، فلدسپات و طلا قابل برداشت است.

حاجی پور میزان ذخایر کشف شده در بخش معدن استان مرکزی را حدود دو میلیارد تن عنوان کرد و گفت: پارسال از مجموع 13 میلیون تن ماده معدنی استخراج شده در این استان 200 هزار تن آن سرب و روی بوده است.

مدیرعامل شرکت اکتشافات و معدن کاری شمال غرب چین هم با بیان اینکه این شرکت در کشورهای مختلف جهان سرمایه گذاری هایی انجام داده است گفت: ایران و استان مرکزی به دلیل داشتن ذخایر مناسب معدنی و امنیت کاری مستعد سرمایه گذاری است.

"فنگ یو هو آی" اکتشاف بر اساس فناوری های جدید و صنایع تبدیلی را از زمینه های مشترک همکاری دانست و افزود : پس از بازدید از ظرفیت های معدنی استان ، سفر بعدی هیئت با عقد قرارداد خواهد بود.

این هیئت چینی از تجهیزات و معدن سرب و روی شهرستان شازند بازدید کردند. 

انتهای پیام/س

برچسب ها: اراک ، صنعت ، مرکزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.