سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

اجرای طرح مبارزه با آفت کرم خراط در باغات گردوی شهرستان عجب شیر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب شیر از اجرای طرح مبارزه با آفت کرم خراط در بیش از یکهزار و 290 هکتار باغات گردوی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ افشانی در همایش تخصصی مبارزه با کرم خراط و روش های کنترل تلفیقی آفت در شهرستان عجب شیر هدف از این همایش را آشنایی کشاورزان با تنش های آبی، تغذیه باغات و معرفی آفت و نحوه مبارزه با کرم خراط اعلام کرد.

وی با اشاره به اقدام های این اداره در خصوص جلوگیری از گسترش کرم خراط در باغ های این شهرستان، افزود: در زمینه وجود این آفت اطلاعیه هایی در اختیار دهیاری ها، شوراها و کشاورزان قرار داده شده و کلاس های آموزشی برای توجیه کشاورزان و باغداران در خصوص آشنایی و مبارزه با این آفت برگزار شده است.

افشانی با اشاره به خسارت آفت پروانه فری یا کرم خراط در سال های گذشته به باغداران این شهرستان، یادآور شد: این آفت دارای پلی فاژ یا چند میزبانه است گونه های مختلفی است که بیشترین آسیب را به درختان گردو و سیب وارد می کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب شیر اظهار کرد: عملیات مبارزه بیولوژیک به روش اخلال در جفت یابی پروانه نر و ماده آفت در سطح باغات منطقه انجام خواهد شد.

افشانی، ادامه داد: این طرح با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی و باغداران عجب شیر در راستای مبارزه با کرم خراط درختان میوه در بیش از چهار هزار و 500 هکتار از باغات این شهرستان که هزار و 290 هکتار آن به باغ گردو اختصاص دارد، اجرا می شود.
 
انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.