سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

اهدای 181 فقره کمک هزینه ازدواج به نوعروسان خدابنده‌ای

مدیر کمیته امداد امام خميني (ره) شهرستان خدابنده از اهدای 181 فقره کمک هزینه ازدواج به نوعروسان خدابنده‌ای خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ غدیر خلجی با اشاره به اینکه به منظور آگاه‌سازی جوانان در بحث ازدواج دوره‌های آموزشی مربوط در این زمینه برگزار می‌شود، گفت: دوره‌های آموزشی در این بخش با عنوان کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی برگزار می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خميني (ره) شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی ویژه زوج‌های جوان و دختران در آستانه ازدواج و زنان سرپرست خانوار که قصد ازدواج مجدد دارند، برگزار می‌شود، افزود:: در این دوره‌ها موضوعاتی از قبیل اصول زندگی مشترک، مدیریت اقتصادی زندگی، نحوه تربیت فرزندان، تعامل با خانواده همسر، بهداشت فردی و اجتماعی به مددجویان آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پس از برگزاری دوره‌های آموزشی کمک هزینه ازدواج به مددجویان اهدا می‌شود، اضافه کرد: مبلغ کمک هزینه اهدایی برای هر نوعروس 20 میلیون ریال و برای هر تازه داماد 5 میلیون ریال است.

مدیر کمیته امداد امام خميني (ره) شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه از آغاز سال جاری تا پایان مهر ماه 181 مورد جهیزیه و کمک هزینه ازدواج در شهرستان خدابنده اهدا شده است، اضافه کرد: برای اهدای این کمک هزینه‌ها یک میلیارد و 709 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه 168 فقره از کمک هزینه‌های اهدایی به نوعروسان در قالب کمک هزینه خرید جهیزیه و هدیه ازدواج از محل اعتبارات کمیته امداد اعطا شده است، افزود: مجموع مبلغ اهدایی در این بخش یک میلیارد و 490 میلیون ریال بوده است.

خلجی همچنین از اهدای 13 فقره کمک هزینه ازدواج از محل اجرای طرح کوثر ( کمک‌های مردمی) اهدا شده است، اضافه کرد: مبلغ اهدایی در این بخش 219 میلیون و 605 هزار ریال است.

وی با اشاره به اینکه پس از ازدواج مددجویی نیز دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی برای مددجویان برگزار می‌شود، افزود: خوشبختانه ازدواج‌های مددجویی پایدار بوده و درصد طلاق در بین مددجویان کمیته امداد نزدیک به صفر است

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.