سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

وجود 12 منطقه نمونه گردشگری در استان قم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: 12 منطقه نمونه گردشگری در قم وجود دارد که از این تعداد 6 منطقه دارای سرمایه‌گذار هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ ظهر امروز در نخستین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم که در سالن جلسات دفتر معاونت عمرانی استانداری قم برگزار شد، رضایی گفت: 500 واحد اقامتی در استان قم در حال فعالیت است، که از این تعداد  110واحد اقامتی  هتل، هتل آپارتمان، مهمان‌پذیر و 160 خانه اجاره داریم و همچنین در سطح استان قم 130 مجتمع گردشگری و 60 آژانس مسافرتی در حال فعالیت است.
 
وی افزود: در استان قم 12 منطقه نمونه گردشگری وجود دارد که از این تعداد 6 منطقه دارای سرمایه گذار هستند و باید دو منطقه نمونه گردشگری حوض سلطان و کهک جانمایی شوند
 
رضایی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بیان کرد: عمده‌ترین صنایع دستی استان قم را چوب، منبت، سفال، زیور آلات سنتی و انگشترسازی است که  در استان قم 2 هزار و 800 کارگاه صنایع دستی فعال وجود دارد که 15 هزار نفر شاغل در آن هستند.
 
وی افزود: از سال 68 هیئت دولت آئین نامه‌ای در حوزه گردشگری تصویب نکرده بود، و آئین نامه جدید ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تاسیسات گردشگری توسط هیئت دولت در سال 94 مصوب و به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابلاغ شد.
 
رضایی در پایان خاطر نشان کرد: درحال حاضر در استان قم 16 تأسیسات گردشگری داریم که بر اساس آئین نامه جدید مصوب هیئت وزیران براساس نوع درجه بندی می‌شود.
 
 انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.