سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

حاشیه های مراسم معارفه استاندار سمنان +تصاویر

مراسم معارفه استاندار سمنان در سالن اداره کل تامین اجتماعی استان با حضور تعداد زیادی از مسوولین و مدیران صورت گرفت.

سمنان؛  گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، اولین و مهمترین نکته ای که با ورود به سالن اداره کل تامین اجتماعی استان سمنان و آیین معرفی استاندار جدید سمنان به چشم می آمد، جمعیت زیاد حاضرین در جلسه بود که حتی بزرگ بودن سالن و گذاشتن صندلی در نقاط خالی نیز جوابگوی افراد حاضر نبود و حاضرین چند ساعت در فضاهای خالی سالن ایستاده و حتی نشسته بودند.

 در میان افراد ایستاده برخی از مدیران کل استان نیز به چشم می خوردند که با وجود خالی شدن برخی صندلی ها، همچنان ایستاده در کنار دیگران، این نشست را پیگیری می کردند.

طبق روال آیین های معارفه، محمدرضا خباز به عنوان آخرین سخنران به پشت جایگاه سخنرانی دعوت شد، ولی وی آنچنان سخنور و نکته سنجانه سخن گفت که توجه جمعیت با وجود خستگی چندساعته، دوباره به جلسه بازگشت و نگاه ها را جلب کرد.

سخنرانی محمدرضا خباز در زیر و بم کردن لحن جمله ها، تسلط وی بر حوزه های مختلف، شناخت وی از ظرفیتها و چهره های استان سمنان، دایره سخن و لغاتی که به کار می برد، ارادتی که به علما و بزرگان دینی داشت و ... حکایت از سخنور بودن یا به قول خود پامنبری بودن اش داشت.

 اشاره حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد شاهچراغی امام جمعه سمنان به این که تمام استاندارانی که برای سمنان تاکنون انتخاب شده اند، ولایی و همراه با مردم بوده اند، مهر تایید بر عملکرد استانداران پیشین بود.

سخنرانی نمایندگان مردم استان سمنان در مجلس شورای اسلامی به ترتیب از علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه، عبدالرضا رستمیان نماینده مردم دامغان و کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود و میامی برنامه ریزی و اجرا شد و تنها غایب در این میان، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و آرادان بود که طبق اشاره دیگر نمایندگان، به دلیل حضور در جلسه ای مهم نتوانسته بود در این آیین حضور یابد که بارها از سوی نمایندگان و مجری به آن اشاره می شد.

 وقتی استاندار جدید محمدرضا خباز با دعوت مجری، برای سخنرانی پشت تریبون قرار گرفت و به عنوان اصلاح طلب معرفی شد، مورد تشویق حضار قرار گرفت و هر بار که نام اصلاح طلب گفته می شد، تشویق های ممتد ادامه می یافت.

 محمدرضا خباز ضمن ارادت به علما، گفت: روزانه پس از نماز صبح به درس های اخلاق و قرآنی حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد شاهچراغی از شبکه قرآن گوش می دهد و بهره می برد
 نکته ای که نشان از برنامه ریزی و توجه محمدرضا خباز استاندار جدید سمنان بود این که وی در زمان ورود به سمنان در کوشک شهید گمنام و در دفتر امام جمعه با یک دست کت شلوار و در آیین معارفه با کت و شلوار دیگری حاضر شد.

 تعطیلی مطلق 300 واحد صنعتی از حدود دو هزار واحد و فعالیت درصد بالایی از واحدهای تولیدی استان سمنان پایین تر از ظرفیت و توان، از نکات قابل توجه از سوی علی اصغر جمعه ای به عنوان رییس اتاق بازرگانی این استان بود.

تمام سخنرانان از محمد وکیلی استاندار پیشین سمنان، به عنوان فردی متدین، ولایی و کوشا نام بردند و زحمات وی در زمان استانداری را قابل تقدیر دانستند.

 محمد وکیلی که در تمام مدت حضور معاون سیاسی وزیر کشور و استاندار جدید، با روی گشاده آنان را همراهی می کرد، آیین معارفه و تقدیر را به آیین های ترحیم و تولد تشبیه کرد که فرد مرحوم شده در این نوع آیین زنده است و فرد تازه تولد یافته نیز نوزاد نیست و نمی گرید.

 وکیلی از تمام مدیران و مجموعه های مختلف که وی را در دوران تصدی اش بر استانداری سمنان یاری رساندند قدردانی کرد و گفت: اگر تندی یا بی توجهی کرده ام، حلالیت می خواهم، چرا که همیشه در محضر خدا هستیم. همچنین قدردانی وکیلی از رسانه های به خاطر نقدهای سازنده و نه مخرب، قابل توجه بود.

 محمدرضا خباز در سخنرانی خود خطاب به حضار از فضای تنگ و ایستادن چندساعته برخی افراد اظهار شرمندگی کرد و به تعداد کم بانوان در آئین معارفه نیز اشاره کرد.

محمد وکیلی در آخرین جلسه اش به عنوان استاندار از حق نگذشت و به معرفی سرهنگ روح الامین قاسمی به عنوان فرماندهی انتظامی استان سمنان پرداخت، زیرا فرصتی پیش نیامده بود که وی در نشست شورای اداری به مدیران معرفی شود.

محمدرضا خباز در ادامه هم به روند انتخابش به عنوان استاندار سمنان در هیات دولت و از هم از اقدامات مهم دکتر حسن روحانی رییس دولت یازدهم که در دوران تصدی مسوولیتشان به ویژه در سه دوره پذیرفتن مسوولیت پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس ، پذیرفتن مدیریت مذاکرات هسته ای و نامزدی در انتخابات رییس جمهوری اشاره کرد.


همچنین خباز، به سابقه درخشان دکتر روحانی در تاریخ انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بار اول: پذیرفتن مسئولیت پدافند هوایی در دوران سخت دفاع مقدس و جان دوباره دادن به نیروی هوایی در جنگ تحمیلی توسط دکتر روحانی به پیشنهاد رهبری که معظم له رییس جمهور وقت بودند و نیز آیت الله هاشمی رفسنجانی و بار دوم: پذیرفتن مدیریت مذاکرات هسته ای با قدرتهای دنیا به پیشنهاد رهبری و در بار سوم: نامزد ریاست جمهوری شدن در شرایط و وضعیت بد اقتصادی کشور که بار مسئولیت را پذیرفتند، خدمات بزرگ دکتر روحانی به انقلاب است.

 محمدرضا خباز بر لزوم تحقق عدالت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در جامعه تاکید کرد و تنها شرط انجام وظیفه برای یک مسئول را اجرای عدالت در تمام زمینه های عنوان کرد.

احترام متقابل و ارتباط خوب و بانشاط دو استاندار سمنان در آئین معارفه توجه همه را جلب کرده بود، تا آنجا که محمدرضا خباز درباره استاندار شدنش پس از وکیلی، گفت: گُل بود به سبزه نیز آراسته شد.

 محمدرضا خباز تاکید کرد: با اعتبارات دولتی کشور را نمی شود اداره کرد و باید برای بخش خصوصی سالم فرش قرمز پهن کنیم.







برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب

برچسب ها: استاندار ، سمنان ، معارفه ، خباز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.