سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

آغاز بكار سومين كنگره آيت الله العظمي خوي (ره)

سومين كنگره آيت الله العظمي خوي (ره)با پیام تصویری آیت الله العظمی سید محمد مهدی موسوی خلخالی آغاز بكار كرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازارومیه ؛ سومين كنگره آيت الله العظمي خوي (ره)با پیام تصویری آیت الله العظمی سید محمد مهدی موسوی خلخالی و با حضور شخصیت های حوزوی، اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب و روحانیون و مسئولین استانی و محلی، در محل بقعه متبرکه شیخ نوایی شهرستان خوی آغاز بکار کرد.

آيت الله سيدمحمدمهدي خلخالي در پيامي صوتي آغاز بكار اين كنگره گفت:درراه تحصيل و همه امور زندگي بايد با خدابود و همواره ياد خداوند را در دلمان سرلوحه قرار بدهيم.

وي افزود: آيت الله خويي به عنوان استاد بنده كه 15سال از عمر خويش را در محضر ايشان در نجف اشرف شاگردي كرده ام، همواره با نام و يادخداوند در تدريس و زندگي شريفشان در نظرداشتند.

اين مرجع تقليد شيعه ادامه دادند: ايت الله العظمي خويي به عنوان فردي با زهد و تقوا همواره اهل تحصيل و مطالعه علم بودند ونيز در تنگ دستي ها همواره صبر و بردباري داشتند.

حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوي درادامه به موضوع اين همايش اشاره كرد وگفت: موضوع همایش امسال بررسی سجایای اخلاقی و تربیتی حضرت آیت الله العظمی خویی می باشد که از سخنرانی اساتید متعدد حوزوی و دانشگاهی در این زمینه استفاده خواهد شد.

وي دراين همايش به ويژگي هاي برجسته اخلاقی حضرت آیت الله العظمی خویی اشاره كرد وافزود : ساده زیستی و دوری جستن از تجمل و رفاه در زندگی،گذشت و کرامت نفس در برخورد با مخالفان و حسودان،توجه و عنایت ویژه به نیازمندان جوامع اسلامی،تجلیل فوق العاده از اساتید و دانشمندان عصر،اهتمام جدی به تهجد و تزکیه نفس،تجلیل و قدرشناسی از پدر بزرگوار خویش،مقید بودن به زیارت قبور ائمه(ع)،تشویق و تجلیل از شاگردان خود،تجلیل و برخورد محبت آمیز با مراجع تقلید عصـر خـود و تحمل کردن تمـامی مصایب ،تهـدیـدات و تـوهیـن ها جهت حفظ و حراست از حوزه علمیه هزار ساله نـجف ازجمله ويژ گي هاي اخلاقي ايشان بود


انتهای پیام/گ.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.