سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

مجوز پشتیبان برای مشاغل خرد و کوچک صادر می شود

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: اگر کسی بخواهد مجوز پشتیبانی برای مشاغل خرد اخذ کند تا سقف یک میلیارد ریال اعتبار به وی اعطا می گردد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمد خواجه زاده در کارگروه اشتغال و سرمایه گذااری شهرستان رفسنجان که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد افزود: در سیرجان 12 مجوز پشتیبان از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه فرش و گلیم صادر شد.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در ادامه گفت: امسال 118 میلیارد ریال برای مشاغل خرد و خانگی استان کرمان اختصاص یافت که بخشی از این اعتبارات جذب شده و مابقی آن نیز تا پایان سال جذب خواهد شد.

وی افزود: این اعتبارات برای شهرستانها در قالب 320 رشته مختلف از جمله گلخانه، آشپزی، خیاطی، فرش، گلیم وشیرینی پزی و ... تقسیم شده و برای هر متقاضی تا سقف 50 میلیون ریال اعطا می گردد.

وی تصریح کرد: بانکهای عامل نیز صادرات و ملی است.

خواجه زاده با اشاره به اینکه دغدغه اصلی ما در بحث اشتغال است اظهار کرد: باید افراد را توانمند سازیم و برای توانمند سازی افراد زیر خط فقر که از آموزش ها و مهارت ها محروم هستند چاره ای اندیشیده شود.

وی از ایجاد طرح هم افزایی نهاده های حامی کسب و کارهای خرد و کوچک تا پایان سال جاری در استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: در دنیا بیش از 500 میلیون نفر از این طریق مشغول به کار هستند و این طرح دو شاخصه مهم دارد اینکه هزینه پایین برای ایجاد یک شغل را دارد و زمان کوتاه برای ایجاد آن نیاز است.

وی بابیان اینکه 85 درصد کسب و کارهای موجود در کشور در کسب و کار های خرد و متوسط فعالیت دارند افزود: بالای 90 درصد این فعالیت ها درزمینه مشاغل خانگی است و تنها 15 درصد فعالیته ها در کشور در قالب شرکتهای بزرگ و هلدینگ است.

محمد خواجه زاده اعطای تسهیلات ارزان قیمت در این طرح دیده شده و ساماندهی و اعطای مجوز کسب و کار به مشاغل خانگی و خرد از اهداف این طرح است و نیز از اهداف مهم این طرح این است که منابع و امکانات را در تمامی نهاده های حامی تکمیل کرد و به سمت خوشه سازی و برند سازی در حوزه مشاغل خرد و کوچک پیش برویم.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا  کلیک کنید.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: مجوز ، مشاغل ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.