سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طبق مصوبه مجلس:

بیمه‌گر وسیله نقلیه مسبب حادثه، مکلف به پرداخت 50 درصد دیه به زیان‎دیده شد

با موافقت نمایندگان بیمه‌گر وسیله نقلیه مسبب حادثه، بلافاصله 50 درصد از دیه تقریبی خسارت بدنی را در حوادث رانندگی پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان نمایندگان در صحن علنی امروز (یکشنبه 1 آذرماه) در جریان بررسی مواد قانون "بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه" کلیات ماده 35 و 36 را مورد تصویب قرار دادند.

براین اساس ماده 35 تصریح می‌کند:


در حوادث رانندگی منجر به خسارت بدنی غیر از فوت در صورت مطالبه زیان دیده پس از دریافت گزارش کارشناس راهنمایی و رانندگی و یا پلیس راه و یا کمیسیون جلوگیری از سوانح راه آهن موضوع تبصره 2 ماده 2 قانون دسترسی آزاد به شبکه حمل ونقل ریلی مصوب 6/7/1384 و پزشکی قانونی، بیمه‌گر وسیله نقلیه مسبب حادثه و یا صندوق حسب مورد مکلف‌اند بلافاصله حداقل 50 درصد از دیه تقریبی را به اشخاص ثالث زیان دیده پرداخت کرده و باقیمانده آن را پس از معین شدن میزان قطعی دیه با رعایت مواد 32 و 33 این قانون بپردازند.

همچنین این ماده با 148 رأی موافق و 6 رأی ممتنع از مجموع 209 رأی به تصویب رسید.

شایان ذکر است: براساس ماده 36 این قانون نیز هزینه‌های معالجه اشخاص ثالث زیان دیده و راننده مسبب حادثه در صورتی که مشمول قانون دیگری نباشد با لحاظ ماده 30 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت حسب مورد برعهده بیمه‌گر مربوط یا صندوق است.
ماده 36 نیز با 123 رأی موافق و 8 رأی ممتنع به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

انتهای پیام/

برای دریافت پیامک‎ها و اخبار باشگاه خبرنگاران جوان به کانال تلگرامی ما بپیوندید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.