سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دریادار سیاری در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان:

برگزاری رزمایش بزرگ ولایت 94 زمستان سال جاری/ ناو جنگی به بندر طرطوس سوریه اعزام نخواهیم کرد

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: رزمایش ولایت 94 در زمستان امسال برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان نشست خبری امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نداجا صبح امروز در آستانه 7 آذر (روز نیروی دریایی)، برگزار  شد، در ابتدای این مراسم دریادار سیاری از سه کتاب تولیدی نداجا با عنوان‌های نیروی دریایی ارتش در آیین رسانه ؛ از عرشه تا عرش و دیپلماسی راهبردی نداجا رونمایی کرد. 

دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به هفتم آذر و روز نیروی دریایی، گفت: علت نامگذاری هفتم آذر به نام نیروی دریایی پیروزی عملیات مروارید تنها 67 روز پس از آغاز جنگ تحمیلی بود.

وی ادامه داد: دستاوردهای عملیات مهم و راهبردی مروارید این بود که

1-نیروی دریایی دشمن کاملا منهدم شد.

 2- دو پایانه نفتی مهم البکر و الامیه که 90 درصد صادرات نفت رژیم بعث از این دو پایانه بود، از بین رفت.

3-محاصره دریایی عراق با این عملیات به طور کامل انجام شد.

4- سیادت جمهوری اسلامی ایران بر خلیج فارس و توانمندی نیروی دریایی ایران به قدرت‌های فرامنطقه‌ای نشان داده شد.

دریادار سیاری اظهار داشت: وقتی که نیروی دریایی عراق از بین رفت، دوستان و اربابان عراق به کمکش شتافتند و انواع و اقسام موشک‌های ساحل به دریا، جنگنده‌های مختلف و اطلاعات آواکس‌ها برای عراقی‌ها سرازیر شد. عراق می‌خواست جلوی صادرات نفت ما را بگیرد تا به اقتصاد نوپای انقلاب اسلامی ضربه وارد می‌کند.

فرمانده نداجا در ادامه اظهار داشت: ناوگروه سی و هفتم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن تنب و الوند دهم آذر به منطقه عزیمت خواهد کرد.

وی با اشاره به 2500 روز دریانوردی نداجا و اسکورت 3325 فروند کشتی عنوان داشت: در مدت اخیر سه گروه دزد دریایی دستگیر کردیم و لذا هدف ما دستگیری نیست، بلکه دور کردن دزدان دریایی است.

فرمانده نداجا با اشاره به برگزاری 21 مورد رزمایش در یکسال اخیر گفت: در ماه‌های آینده رزمایش تخصصی هوا_ دریا، عملیات ویژه و رزمایش موشکی برگزار خواهد شد.

وی گفت: رزمایش ولایت 94 در 3 ماهه آخر سال برگزار خواهد شد و رزمایش با عمان هم اواخر آذرماه صورت می‌گیرد.

دریادار سیاری با اشاره به برگزاری سومین همایش سواحل مکران در اردیبهشت 95، گفت: از دیگر برنامه‌های نیروی دریایی ارتش می‌توان به الحاق ناو جمهوری اسلامی ایران تنب به بدنه نداجا، الحاق حوض شناور 2000 تنی در تاریخ 16 آذر، دیدار با وابستگان نظامی کشورهای خارجی، شرفیابی خدمت فرمانده معظم کل قوا و ارائه گزارش به ایشان، بازدید از خانواده معظم شهدا و الحاق تجهیزات نظامی همچون بالگرد و ... است.

سیاری گفت: با توجه به شرایط کنونی منطقه، دشمن خیلی دوست داشت که در یمن حضور نداشته باشیم، اما ما حضور پیدا کردیم و در انتهای سال جاری قصد داریم به اقیانوس اطلس و جنوب شرق آسیا سفر کنیم.

فرمانده نداجا در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اعزام ناو جنگی جمهوری اسلامی ایران به بندر طرطوس سوریه عنوان داشت: ناو جنگی به بندر طرطوس سوریه اعزام نخواهیم کرد، اما آماده انجام هرگونه ماموریتی را داریم.

دریادار سیاری درباره شلیک موشک روسی به سوریه و اینکه آیا ایران با این موضوع همکاری می‌کند گفت: ما هر تحرکی در منطقه 20 درصد را رصد می‌کنیم و شلیک موشک خارج از منطقه 20 درصد صورت گرفته است.

انتهای پیام/

            برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۱۷:۱۳ ۰۱ آذر ۱۳۹۴
سلام ودرود بر فرمانده غيور و دلاور نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران كه نيروي دريايي ارتش را به مظهر رشد و اقتدار ايران در عرصه جهاني تبديل نموده است
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۴
[دو پایانه نفتی مهم البگ و الامیه ...]

البگر