سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

تجلیل از کتابدار و کتابخوانان برتر مازندرانی

از کتابدار و کتابخوانان برتر مازندرانی تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ساری، مدیر کل برنامه ریزی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مراسم تکریم از فعالان حوزه کتاب با حضور مسوولان استانی در سالن اجتماعات هلال احمر ساری با بیان اینکه به زودی وضعیت معیشتی کارکنان این نهاد مطلوب می‌شود، گفت: آموزش‌های تخصصی برای ترویج کتابخوانی و سهولت دسترسی به کتاب در سطح نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد.

محبوب با بیان اینکه کتابداران به عنوان مروجان فرهنگ کتابخوانی در جامعه هستند، افزود:با اجرای طرح های آموزشی چون مشاوره کتابدار و ترویج خواندن به صورت مجازی، بستر مناسب برای توانمندی کتابداران فراهم شده است.

وی با اشاره به آموزش هزار کتابدار در دوره آموزشی مشاوره کتابدار،گفت: 6 هزار و 500 نفر از کتابداران کشور در دوره های آموزشی ترویج خواندن به صورت مجازی شرکت خواهند کرد .

مدیر کل برنامه ریزی نهاد کتابخانه های عمومی کشور از برنامه و سیاست جدید این نهاد برای تامین و ارسال کتاب های مورد نیاز به کتابخانه های کشور خبرداد و گفت: با اعمال این رویه کتاب های مورد نیاز هر منطقه به کتابخانه ها ارسال و در اختیار آنان قرار می گیرد.

استاندار مازندران هم دراین مراسم با بیان اینکه برای ترویج کتابخوانی در جامعه، رسانه ها باید بسیج شوند، عنوان کرد: تداوم راه بزرگانی همچون علامه طباطبایی که برای دین و دانش قلم فرسایی کردند همت والایی می‌خواهد.

فلاح جلودار افزود: کتاب یگانه عنصر پیوند دهنده علم و عالم در همه اعصار است و کتاب اسرارالهی، معدن دانش و چشمه ادب و حکمت است.

وی با اشاره به سرانه پایین مطالعه در جامعه و تلاش برای گنجاندن کتاب در سبد خانواده ها، بیان کرد: درشرایط کنونی جامعه و با توجه به مشغله هایی که هریک از افراد جامعه دارند از مطالعه دور شده ایم.

استاندار مازندران با اظهار اینکه ظهور شبکه های اجتماعی موجب شده تا در معرض بمباران اطلاعات قرار بگیریم، افزود: هیچ یک ازاین ابزار ارتباطی و اطلاعاتی جایگزین کتاب نمی‌شود.

وی با اشاره به این که کتاب و کتابخوانی باید در راس فعالیت ها باشد و به صورت یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود، گفت: هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مغتنمی برای ترویج این سنت ارزشمند فرهنگی است و شهرداران باید ضمن تلاش برای تقویت و ترویج این مهم با استفاده از مشارکت و کمک خیران و مردم در راستای اتمام طرح های نیمه تمام کتابخانه های برخی شهرهای استان تلاش کنند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران در این مراسم با بیان اینکه علاقمندان به حوزه کتاب امروز دراین‌جا گردهم آمدند تا جایگاه کتاب در جامعه را محترم شمارند،گفت: جایگاه رفیع علم و تفکر بر کسی پوشیده نیست و باید برای ترویج فرهنگ مطالعه مفید تلاش بیشتری کنیم.

عمرانی با بیان اینکه کتابخانه ها بهترین محل برای تفکر و اندیشه است،افزود: طی ماه‌های گذشته 7 باب کتابخانه عمومی را با کمک خیران و اعتبارات استانی به بهره برداری رساندیم.

وی با اشاره به اینکه برای افتتاح 45 کتابخانه دیگر به اعتبارات استانی نیازمندیم،تصریح کرد:شش باب کتابخانه دیگر نیز در ماه‌های گذشته تجهیز و بهسازی شدند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به افزایش 30هزار جلد کتاب به تعداد کتاب‌های کتابخانه های عمومی استان،گفت: 15 هزار عضو جدید نیز به تعداد اعضای کتابخانه های مازندران افزوده شد همچنین درهفته کتاب و کتابخوانی306 عنوان برنامه در سطح مازندران برگزار شد.

در این مراسم از 50 نفر از خادمان کتاب استان که از جامعه کتابداران و مسوولین کتابخانه ها، کتابخوان، خیران کتابخانه ساز و نویسندگان استان بودند که به عنوان برگزیده های ملی و استانی تقدیر شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب

برچسب ها: کتابدار ، کتابخوان ، ساری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.