سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

دیدار پیشکسوتان و فرماندهان بسیجی آذربایجان شرقی با امام جمعه تبریز

جمعی از پیشکسوتان و فرماندهان بسیجی تبریز و سپاه عاشورا با امام جمعه تبریز در آغازین روز هفته بسیح دیدار کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ آیت الله محسن مجتهد شبستری ، امروز در دیدار فرماندهان و پیشکسوتان بسیج و سپاه عاشورا در تبریز با وی با بیان اینکه جهاد درراه خدا به صورت عمده در قرآن کریم مورد استفاده قرار گرفته است گفت: جهاد و نبرد با کفار بالاترین سخن حق در برابر ضالمان ستمگر است.

وی عنوان کرد: تربیت اولاد و خانه داری نیز برای بانوان به عنوان جهاد نامبرده شده و در مسائل اقتصادی نیز جهاد برای کاسبان روزی حلال نام برده شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: امام راحل با دور اندیشی خاص تشکیل سازمانی را با وجود انسانهایی برجسته و با تقوا را به عنوان نیاز جامعه احساس کردند و در اندک زمان کوتاه ثمرات بسیج در جامعه مشاهده شد.

وی خاطر نشان کرد: جمعیت بزرگ بسیج در جامعه و در حمایت از آرمانها و ارزشهای دینی در جبهه ها حضور یافتند و در چنین ایامی جوانان بیشتر از گذشته با تاریخ گذشته و دلاورمردیهای سپاه و بسیج آشنا می شوند.

امام جمعه تبریز ریشه جهاد فی سبیل الله را برخواسته از تفکر بسیجی خواند و گفت: اساس تفکر بسیجی اعتقادات صحیح دینی و احساس مسئولیت است که هر جا لازم باشد در صحنه حاضر می شوند.

سردارکریمیان ، فرمانده سپاه عاشورا نیز در این دیدار گفت:: بسیج بعد از فرمان امام راحل در ابتدای انقلاب تشکیل یافت و در تمامی مراحل و مقاطع انقلاب نقش آفرینی کرد و نقش بسیج را دوست و حتی دشمن در مقابله با بحرانهایی که جمهوری اسلامی با آن روبرو شد نمی تواند انکار کند.

وی خاطر نشان کرد: مقابله با تهدیدات نرم و فرهنگی و کودتای مخملی و حماسه های فراوانی در سالهای اخیر بسیجیان آفریدند و با خون خود در اعتلای انقلاب اسلامی کوشیدند و امروز در فرا سوی مرزهای ایران اسلامی مدل بسیج بازسازی می شود و بدنه اصلی و عمده قوای بسیج نیروهای مردمی هستند.

فرمانده سپاه عاشورا ولایت مداری را یکی از شاخصه های مهم بسیج دانست و افزود: بسیج با اشاره رهبری به سمت منویات ولی فقیه زمان حرکت می کنند و از دیگر شاخصه های بسیج حضور در تمامی زمینه های لازم در کشور است و با استفاده از نقاط قوت خودی و نقاط ضعف دشمن بزرگترین ضربه ها را وارد می کند .

وی بیان کرد: امروز در آذربایجان شرقی یک میلیون و 200 هزار نفر بسیجی به صورت رسمی در بسیج عضو هستند که 500 هزار نفر بسیجی فعال هستند و بیش از 5 هزار پایگاه بسیج در استان فعال بوده و 24 ناحیه و بیش از 18 هزار و 600 حلقه صالحین تشکیل یافته و در قالب فعالیت های فرهنگی و تبلیغی حضور دارند.

فرمانده سپاه عاشورا گفت: گردانهای عاشورا ، کوثر ، الزهرا و قرار گاه امینی در برابر فتنه گران و افرادی که به دنبال جابجایی و سرنگونی انقلاب اسلامی ایستاده اند و قرارگاه امام هادی (ع) و قرارگاه امام حسین (ع) و قرارگاه جنگ سایبری فعال هستند و قرارگاه حضرت زینب کبری (س) نیز با هدف ساماندهی بسیج خواهران فعال شده اند.
 
انتهای پیام/ ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.