سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

بهره مندی 153 هزار شهروند از ظرفیت کتابخانه‌های تبریز

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز اظهار کرد: در هفت ماه اول سال‌‌جاری، 153 هزار شهروند از ظرفیت کتابخانه‌های شهر تبریز استفاده کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت الاسلام  حمیدی با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، به ضرورت ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه اشاره کرد و گفت: در کنار رسانه‌های مختلف دیداری و شنیداری، جایگاه نشر کتاب و سرانه مطالعه، به عنوان یکی از شاخص های توسعه هر کشور مطرح است.

حمیدی با بیان اینکه شهرداری تبریز با تمام قوا در پی حمایت از مقوله کتابخوانی است، گفت: هم اکنون 33 کتابخانه عمومی زیر نظر شهرداری تبریز فعالیت می کنند که حدود ۷۰ درصد آن ها در مناطق کم برخودار تبریز احداث شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با بیان این که امروزه، شهرداری‌ها از یک نهاد صرفاً خدماتی در حال تبدیل به یک نهاد اجتماعی هستند، ادامه داد: در این راستا، 54 قرائتخانه در مجموعه شهرداری تبریز، دو دو شیفیت، به عموم شهروندان به خصوص دانش آموزان و دانشجویان خدمات کتابخوانی ارایه می دهند

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با بیان این که حدود 20 هزار عضو ثابت از خدمات فرهنگی کتابخانه های زیر مجموعه شهرداری تبریز بهره مند می شوند، افزود: درهفت  ماه اول  سال جاری، 153 هزار شهروند از ظرفیت کتابخانه های شهر تبریز استفاده کردند.

حمیدی همچنین از هزینه کرد مبلغ بیش از هفت میلیارد  تومان  توسط شهرداری تبریز برای  توسعه زیرساخت های کتابخوانی، در چهار سال اخیر خبر داده وافزود: تعداد کتابخانه های شهرداری تبریز در طی چهار سال اخیر  با مکان یابی هایی که منجربه توزیع متوازن امکانات کتابخانی به خصوص در مناطق کم برخوردار شود،  از 20 باب به 33 باب کتابخانه  افزایش یافته است.

حمیدی با اشاره به اینکه در بودجه سالجاری سه میلیارد و 800 میلیون  تومان برای توسعه زیرساخت های کتابخانی پیش بینی شده است افزود : در هفت ماه اول سالجاری 2میلیارد و200 میلیون  تومان از این مبلغ  جهت احداث سه  باب کتابخانه در مناطق کم برخوردار هزینه شده  است.

وی تعداد کتاب های موجود در کتابخانه های شهرداری تبریز را بالغ بر 104 هزار جلد کتاب خواند و افزود: بخشی از کتاب های موجود، در موضوعات مختلف علمی، ادبی، دینی و تاریخی بوده و بخش دیگری از آن، به منظور رفع نیاهای آموزشی و کمک آموزشی دانش آموزان و دانشجویان، به کتاب های راهنمای آموزشی اختصاص دارد؛ علاوه بر این، آرشیوهای منسجم نشریات و مطبوعات از دیگر بخش های جنبی کتابخانه های اشاره شده است.

وی با اشاره به حمایت معاونت فرهنگی واجتماعی از طرح ها واقداماتی که منجر به تعالی فرهنگی تبریز شود ادامه داد: در شهر تبریز اقدامات و فعالیت های بسیار خوبی در زمینه ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی صورت گرفته است و امیدواریم تبریز هم در عرصه ملی و هم در عرصه جهانی بتواند به عنوان پایتخت کتاب معرفی شود.
 
انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.