شاه آبادی با بیان اینکه در شش ماهه اول امسال بیش از ۵۳۰ عنوان برنامه با موضوع «پدافند غیر عامل» از رادیو پخش شده، تصریح کرد: این رسانه ظرفیتهای خوبی برای یاری رساندن در ماموریتهای سازمان پدافند غیر عامل دارد.
معاون صدا با اشاره به حضور سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس پدافند غیر عامل کشور در نشست مدیران شبکههای مختلف رادیویی، این حضور را فرصت مغتنمی برای رسانه دانست و تصریح کرد: الحمدلله گزارشهای خوبی از عملکرد این معاونت شنیده میشود که با فراغ بال میتوانیم ظرفیتهایی را که در این رسانه هست را در خدمت اهداف و ماموریتهای سازمان پدافند غیر عامل به کار گیریم.
شاه آبادی با اشاره به اینکه ۳۵۲ ساعت برنامه در قالب ۹۰۰ عنوان از صدای جمهوری اسلامی ایران در حال پخش است، ادامه داد: رادیو به عنوان رسانه همراه و همدل همیشه توانسته در موضوعاتی که مرتبط به سبک زندگی مردم بوده است، تاثیر قابل توجهی داشته باشد. وی خاطرنشان کرد: رادیو این آمادگی را دارد که در راستای ماموریتها و تکالیفی که سازمان پدافند غیر عامل دارد، آن را همراهی کند.
سردار غلامرضا جلالی، رئیس پدافند غیر عامل کشور نیز در این نشست تصریح کرد: تبیین تهدید و مشخص کردن آن برای مردم بسیار مهم است؛ چون مردم اگر متوجه تهدید شوند بهتر میتوانند با آن برخورد کنند.
وی خاطر نشان کرد: سازمان پدافند غیر عامل ۵ سالی است که به خاطر موضوع تهدیدات از حالت سنتی خارج شده و عوامل پدافندهایی از جنس سایبری، بیولوژیک، پرتوی، شیمیایی، کالبدی، مردم محور، اقتصادی و شیمیایی را در دستور کار خود قرار داده است که بتواند برای دفاع از آن الگویی را برای خود طراحی کند.
وی هدف بخش زیادی از تهدیدات اخیر را افکار عمومی دانست و تصریح کرد: مدل هیبریدی تهدید مبتنی بر این است که چگونه افکار عمومی را همراهی و دنبال کند. جنگ امروز این است که ما بتوانیم مردم را اداره، کنترل و حفظ کنیم که اگر چنین کردیم، برنده جنگ خواهیم شد.
وی تصریح کرد:جنگی که ما با آن روبرو هستیم، عرصه هایش متفاوت است، محور آن مردم و زمینه آن افکار عمومی است. در حوزه سیما اقدامات خوبی برای پایدار سازی صورت گرفته است و رادیو نیز میتواند کمک موثری در این زمینه به ما کند.
وی با بیان اینکه رادیو قبل، حین و بعد از حادثه میتواند موثر باشد، گفت: این رسانه میتواند با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به جای تولید ترس، هشدار، آگاهی و آمادگی را در مردم به وجود بیاورد که با دقتی که دوستان در رسانه دارند، این کار شدنی است.
وی یکی از مهمترین موضوعات در جنگ اقتصادی را مسئله تعیین نقش برای مردم دانست و افزود: اینکه مردم مقابل یا کنار ما هستند از اهمیت بسزایی برخوردار است. از آن جهت که حوزه فرهنگ و رسانه الگو را شکل میدهد و مدیریت افکار عمومی در حوزه اقتصاد سنگینتر از مدیریت بازار است که نقش اصلی آن را رسانه ملی برعهده دارد.
وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور تصریح کرد: مسئلهای که در بازار دلار شاهد آن بودیم، ۶۰ درصدش رسانهای بود. ایجاد هماهنگی بین دستگاههای ذیربط با محور رسانه ملی کار بسیار مهمی است که بایستی شکل بگیرد.
در ادامه دکتر محمد زاده مدیر رادیو ایران، اعتماد سعید مدیر رادیو سلامت و اکبر رضایی مدیر رادیو اقتصاد به بیان دیدگاهها و گزارشی از عملکرد شبکه خود پرداختند.
در نشست مشترک معاون صدا و رئیس سازمان پدافند غیر عامل که در سازمان جلسات برگزار شده بود، نورالدین جعفری قائم مقام معاونت صدا، اکبرکبابیان مشاور اجرایی معاونت صدا، حامد فاتحی مدیر روابط عمومی معاونت صدا، دکتر محسن محبی معاون فرهنگی سازمان پدافند غیر عامل کشور، مهندس علیرضا مبارک معاونت فاوا سازمان پدافند غیر عامل کشور و ... حضور داشتند.
انتهای پیام/