سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

طلای سرخ جایگزین مروارید سیاه می شود

در اقدامی جالب یکی از شهروندان ریگانی، به منظور خارج کردن این شهرستان از تک محصولی به عنوان پایلوت در منطقه کوهشاه به کشت زعفران روی آورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ شهرستان ریگان دارای دو نوع اقلیم آب وهوایی متفاوت است که که کشت زعفران در یکی از شهرستانهای آن جواب داد و هم اکنون کار برداشت این محصول در این شهرستان آغاز شده است.

این طلبه ی ریگانی گفت: با توجه به اینکه اقلیم این شهرستان تفاوت زیادی با اقلیم خراسان رضوی ندارد، ترغیب شدیم کشت زعفران را در این منطقه انجام دهیم .

حجت الاسلام علی پی پر افزود: با تهیه پیاز این محصول و کشت آن به صورت پایلوت با همکاری جهاد کشاورزی، هم اکنون بهترین محصول برداشت شد که هیچ تفاوتی با محصول خراسان رضوی ندارد.

وی هدف خود را از انجام اینکار، خارج کردن منطقه از تک محصولی عنوان و خاطرنشان کرد: به دلیل جواب دادن محصول، سطح زیر کشت را افزایش دادم  .

حجت الاسلام پی پر از مسولان خواست: اهالی این مناطق را حمایت کنند تا کشت این محصول در این منطقه رونق گیرد .

کارشناس تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی ریگان نیز گفت: با توجه به بحران خشکسالیها، سیاست جهاد کشاورزی بر این است تا کشاورزان به سمت محصولاتی که به آب کم نیاز دارند، ترغیب شوند .

ایمان موسی زاده افزود: این امر در شهرستان ریگان تحقق یافت و در حال حاضر بهترین محصول برداشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بخش گنبکی ریگان هم گفت: برداشت محصول زعفران به صورت پایلوت و الگویی از یک هکتار مزرعه در ریگان آغاز شده است.

حمید فرامرزی افزود: این محصول در روستای کوهشاه ریگان کشت و بهترین محصول برداشت شد.

وی خاطرنشان کرد: به کشاوزانی که تمایل داشته باشند زعفران در این مناطق کشت کنند، تا سقف 200میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: طلا ، سرخ ، ریگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.