سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حملات پاریس چقدر برای داعش خرج برداشت؟

خبرگزاری رویترز برآورد کرد هزینه ای که حملات تروریستی پاریس برای داعش داشته، کمتر از میزانی است که گمان می رفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ برآوردهای انجام شده نشان می دهد ستیزه جویانی که حملات تروریستی پاریس را انجام دادند، احتمالا تنها مبلغی حدود هفت هزار یورو (برابر با هفت هزار و 500 دلار) را برای انجام این حملات صرف کردند.

بر اساس برآوردهای انجام شده توسط خبرگزاری رویترز، پیچیده ترین بخش این حملات ساختن جلیقه های انتحاری بود که در آن از ارزان ترین مواد ممکن استفاده شده بود.

منابع آگاه امنیتی در این باره اعلام کردند هر هفت عامل حملات پاریس از کمربندهای انتحاری استفاده کردند و ساختار همه آنها شبیه به یکدیگر بود. ماده منفجره استفاده شده در این بمب ها نیز از نوع «تی ای تی پی» اعلام شد که به راحتی و در منزل می توان آن را ساخت.

بر اساس برآوردهای انجام شده، قیمت مواد لازم برای ساخت هر کمربند انفجاری بین پنج تا 10 یورو است و آن را در هر داروخانه ای می توان تهیه کرد.

همچنین هزینه اجاره دو آپارتمانی که توسط این بمب گذاران انتحاری برای مدتی کوتاه اجاره شده بود، به حدود 680 یورو بالغ می شود.

عاملان این حملات برای سفر از بروکسل به پاریس از سه خودروی اجاره ای استفاده کردند که هزینه آن 595 یورو برآورد شد. به علاوه، قیمت هر قبضه سلاح کلاشنیکف در اتحادیه اروپا بین 300 تا 700 یورو است و عاملان حملات شش تا هفت قبضه از این سلاح را در اختیار داشتند.

این برآوردها در حالی است که تنها چند روز پس از وقوع این حملات، فرانسه و بلژیک از تخصیص مبلغ یک میلیارد یورو برای افزایش تدابیر امنیتی خبر دادند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.