سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نجات کتاب کاغذی در گرو همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی است

بهبود وضعیت تیراژ کتاب‌ها در گرو همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی است.

محسن پرویز نویسنده در خصوص وضعیت ادبیات در یکساله اخیر به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: واقعیت آن است که ما متاسفانه در حوزه ادبیات و هر چه که به آن مربوط است وضعیت چندان خوبی نداریم و با توجه به اینکه در کل وضعیت کتاب خیلی مناسب نبوده تیراژ کتاب به شدت افت کرده و کتاب‌هایی که فرصت چاپ با تیراژ مناسب  را پیدا می‌کنند بسیار کم است و همین هم بر وضعیت کتاب تاثیر گذاشته البته این وضعیت نوپایی نبوده و مشکل چاپ و تبادل کتاب مشکل دیرپایی است اما هر چه جلوتر می‌رویم به جای اینکه وضعیت با ثبات‌تری پیدا کنیم وضعیت سخت‌تر می‌شود و وضعیت را به سمتی می‌برد که امکان رشد و رونق ادبیات را سلب می‌کند.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که وقتی تیراژ افت پیدا می‌کند حق‌الزحمه دست اندرکاران تولید کتاب اعم از نویسنده، ویراستار، ناشر و افراد موثر در توزیع کم می‌شود و در این صورت رغبت چندانی به تداوم فعالیت از خود نشان نمی‌دهند.

این نویسنده اظهار داشت: در حال حاضر شرایط ما شرایط مطلوبی نیست و در کنار همه دست‌اندر کاران عرصه نشر کمک می‌کنند که رونقی در این عرصه اتفاق بیفتد باید تدبیری برای تیراژ کاسته شده کتاب کاغذی اندیشید و این امر نیازمند همکاری و همفکری بخش‌های دولتی و خصوصی و مدیران این حوزه است.

پرویز ادامه داد: من اتفاق تاثیرگذار خاصی را در سال گذشته به خاطر ندارم اما در سال‌های اخیر بارقه‌هایی برای رونق کتابخوانی اتفاق افتاده که امیدواریم تداوم پیدا کند و باید تلاش کنیم که از مسیر صحیح منحرف نشود.

وی خاطرنشان کرد: بارقه امیدبخشی که در سال‌های اخیر به رونق نسبی کتابخوانی انجامید نتیجه تبلیغ دیده شدن و مطالعه برخی از کتاب‌ها همچون «من زنده‌ام» و «دختر شینا» و این اتفاق خوبی است که می‌تواند آغازگر اتفاقات بهتری باشد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.