سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

تولید محتوای مردمی در اینترنت نیازمند برنامه ریزی است

دبیر سیاستگذاری سازمان های مردم نهاد فعال در فضای مجازی استان اصفهان گفت: ظرفیت مردمی تولید محتوا در فضای مجازی بسیار است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان زهرا طاهری در کمیته تخصصی فضای مجازی ستاد سامان دهی امور جوانان استان اصفهان با بیان اینکه تولید محتوا در فضای مجازی به دو صورت رسمی و غیر رسمی است، گفت: پست ها، دلنوشته ها و مطالب مردم در فضای مجازی بیش از تولیدات مراکز رسمی مانند دانشگاه ها، مقالات، رسانه های خبری و غیره است.


وی فرهنگ ستیزی، آسیب های فیزیکی جسمی، آسیب های روانی مانند اضطراب و اعتیاد به اینترنت، تاخیر در کارها را از جمله پیامدهای فضای مجازی برشمرد و افزود: بیشترین مساله در نظر سنجی ها تاخیر در کارها به علت سرگرم شدن به فضای مجازی و نداشتن مدیریت زمان مطرح شده است
کارشناس فعالیت های سمن های جوانان گفت: همچنین سرد شدن ارتباطات متاهلین، بی وفایی، شک و بی اعتمادی، فریب، کلاهبرداری از دیگر پیامدهای فضای مجازی است.


وی افزایش قدرت پذیرش نظر مخالف، دسترسی آسان به اطلاعات، فعالیت های اقتصادی و کسب دانش را از نقاط قوت فضای مجازی عنوان کرد.
دبیر سیاستگذاری فضای مجازی سازمانهای مردم نهاد استان اصفهان افزود: بیشترین فعالیت در اینترنت برای کسب دانش ، مطالب علمی ، علائق شخصی ، مطالب عمومی و یا مطالب ممنوعه است که بررسی ها نشان می دهد علائق شخصی بیشترین میزان مخاطب را دارد.
وی گفت: تحقیقات نشان می دهد متاهلین در استان اصفهان بیشتر از افراد مجرد از فضای مجازی تاثیر گرفته اند و بیشترین افراد نیز افراد دارای مدرک دیپلم هستند.


طاهری اظهار کرد: بین فرد گرایی و استفاده از اینترنت رابطه مستقیم وجود دارد و فردگرایان بیشتر از این فناوری بهره می گیرند.
وی گفت: افراد متدین کمتر از اینترنت بهره می گیرند و افرادی که وارد فضای مجازی می شوند به صورت آگاهانه و با شناخت از مضرات آن از این رسانه بهره می گیرند.


وی با بیان اینکه هویت 'برکولاژ'، یک هویت تلفیقی است که افراد فرهنگ های مختلف را با جذب سوژه هایی از میان طبقات مختلف اجتماعی، مذهبی و فرهنگی، هویت های جدید فرهنگی خلق می کنند، گفت: فضای مجازی در جهت رشد این نوع فرهنگ تاثیر گذار است.
نشست کمیته ستاد تخصصی فضای مجازی ستاد ساماندهی امور جوانان با حضور دستگاه های فرهنگی استان به منظور شناسایی نقاط ضعف و قوت این فضا، برنامه ریزی برای کاهش آسیب های فضای مجازی و تقویت نقاط قوت و همچنین ارائه گزارش دستگاههای مختلف در این عرصه برگزار شد

انتهای پیام/ف


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.