سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش هافینگتن پست: ایران، یکی از پیشگامان فناوری در آینده نزدیک

هافینگتن پست در گزارشی نوشت: ایران، در دوران پساتحریم به یکی از پیشگامان فناوری تبدیل می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان هافینگتن پست در گزارشی نوشت: هنگامی که از فناوری بحث به میان می‌آید، نیویورک، آستین، میامی و به تازگی آمریکای لاتین به ذهن‌ها خطور می‌کند؛ اما نامی وجود دارد که برای ما کمتر آشنا است. افراد ایرانی-آمریکایی‌ که در زمینه فناوری، پزشکی، مهندسی، کسب و کار و غیره مسیر موفقیت را طی کرده اند، برای ما آشنا هستند؛ اما در ایران امروز چه می‌گذرد؟ بسیاری از ما نمی‌دانیم که فناوری در ایران به سرعت در حال گسترش است.

نگارنده این گزارش با استفاده از «اسکایپ» با حامد جعفری، محمدرضا عزلی و علی‌رضا جوزی، بنیانگذاران «تک‌راسا،» یک گروه رسانه‌ای ایرانی که به تازگی در تهران راه‌اندازی شده است، مصاحبه‌ای انجام داد:

س: «تک‌راسا» را چگونه توصیف می‌کنید و در تأسیس آن از چه چیزی الهام گرفته اید؟
ج: در این زمینه احساس خلاء می‌کردیم، ما نام بسیاری از کارآفرینان ایران را در آمریکا می‌شنویم؛ اما ارتباطی با آنها نداریم. درصدد هستیم با اینکار پل ارتباطی بین آنها و داخل کشور برقرار کنیم.

س: فکر می‌کنید پیشرفت‌های ایران در فناوری، چگونه می‌تواند چهره این کشور در جامعه بین‌المللی تغییر دهد؟
ج: هنگامی که یک محصول واقعی ساخته می‌شود و مورد استفاده کاربران در سراسر جهان قرار می‌گیرد، دیگر مرزهای جغرافیایی معنایی ندارند. ما در تلاش هستیم حرکتی در ایران ایجاد کنیم که به ایجاد ارتباط با جهان کمک کند. این واقعیت که کارآفرینان ایران نیز درست مانند هر کارآفرین دیگری در جهان شروع به کار می‌کنند، نشان می‌دهد ایران، آن کشور بحران‌زده که در خبرها گفته می‌شود، نیست.

س: شما خود را «فناوری داخلی» می‌نامید، چه چیزی نظام فناوری ایران را منحصر به فرد کرده است؟ مزیت سرمایه‌گذاری در بازار ایران چیست؟
ج: ایرانِ پس از تحریم، فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذران خارجی است. به دلیل تحریم‌ها، ایران از رقابت با دیگران دور مانده بود؛ اما اکنون سرمایه‌گذاران زیرک به ایران هجوم آورده اند. ایران در منطقه بالاترین نفوذ اینترنت را دارد. بالاترین درصد آموزش عالی و جمعیت جوان، آن را به مکانی طلایی برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.

نگارنده در پایان این گزارش نوشت: نکات زیادی برای فراگیری از یکدیگر وجود دارد؛ البته اگر بلند پرواز باشید.


انتهای پیام/



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.