سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز راهداری‌ها در فصل زمستان

مدیرکل دفتر تجهیزات ماشین آلات راهداری کشور گفت: به منظور خرید ماشین آلات مورد نیاز راهداری ها در فصل زمستان امسال ۵۰۰ میلیارد تومان برای پیشگیری از بحران در جاده ها اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛  علی ناوی در نشست مدیران راهداری استانها در قزوین افزود :در حوزه تقویت امکانات راهداری بخشی از خریدها به صورت متمرکز و بخشی توسط استانها انجام خواهد شد که در این زمینه هم خرید ۴۸۰ دستگاه خودرو تویوتا هایلوکس برای مناطق مختلف در نظر گرفته شده است.

ناوی تصریح کرد: با خرید این خودروها نیاز ۴۰۱ اداره راهداری شهرستانی تامین خواهد شد تا بتوانند در راههای مواصلاتی خدمت رسانی کنند.

وی بیان کرد: از اعتبارات پیش بینی شده تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده که امیدواریم مابقی آن نیز بموقع داده شود تا کارها تسریع شود.

مدیرکل دفتر تجهیز ماشین‌آلات راهداری وزارت راه و شهرسازی، خاطرنشان کرد: با توجه به سرد شدن هوا و افزایش نزولات جوی در ماه‌های آینده، باید امکانات لازم برای خدمت رسانی در جاده ها بویژه برفروبی، نمک پاشی، بازگشایی مسیرها تامین شود تا بتوان در این زمینه موفق عمل کرد.

ناوی گفت: با موافقت وزارت راه و شهرسازی مقرر شده سه هزار اپراتور برای استفاده در خودروهای راهداری در استانهای کشور استخدام شوند که با این کار می توان خدمات راهداری را بهتر مدیریت کرد.

مدیرکل دفتر تجهیز ماشین‌آلات راهداری وزارت راه و شهرسازی با توجه به عمر بالای برخی تجهیزات و دستگاههای راهسازی نیازمند نوسازی در این بخش هستیم که امیدواریم اعتبار لازم تامین شود.

وی اظهارداشت: در سال جاری بازسازی یک هزار دستگاه ماشین آلات راهسازی بازسازی اساسی شده است که با اضافه شدن این دستگاهها خدمات راهداری تقویت می شود.

ناوی استفاده از تجهیزات مدرن در حوزه راهسازی را مهم دانست و یاد آورشد: در سالهای اخیر با ورود ماشین آلات مدرن از جمله نمک پاش هوشمند که توسط اپراتور هدایت می شوند و برف خورهای پیشرفته که در هر ساعت سه تن برف را جمع آوری و در فاصله ۳۰ متری پرتاب می کند عملیات امداد تسریع می شود.

وی بیان کرد: با توجه به ضرورت استفاده از ماشین‌های پیشرفته در حوزه راهداری تلاش می‌‌شود از خودروهای پیشرفته به‌خصوص برای نمک‌پاشی و برف‌روبی استفاده شود.


نماد فعالیتهای راهداری کشور در فصل زمستان است و هر چند در بهار و تابستان فعالیت راهداری چشمگیر است اما در فصل سرما شرایط ویژه تلقی می شود.

وی افزود: خدمت رسانی در فصل زمستان بسیار سخت و پیچیده است و در کنار برنامه ریزی به تجربه، انگیزه هم نیاز دارد تا در این شرایط با تجهیز اکیپ های راهداری بتوان در شرایط سخت بخوبی عمل کرد.

ناوی یادآورشد: راهداران رسالت سنگینی در خدمت رسانی به مردم دارند و در فصل زمستان که جاده ها شرایط ویژه ای دارد امدادرسانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که هم به نیروی انسانی ماهر و باتجربه و هم تجهیزات مناسب نیاز دارد.

مدیرکل دفتر تجهیزات ماشین آلات راهداری کشور گفت: در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اختصاص در شرایط بحرانی مصوب شد تا در اختیار راهداری ها قرار گیرد که فقط ۲۰ درصد آن محقق شد و نتوانستیم نیازها را تامین کنیم.


انتهای پیام/ی


برچسب ها: تجهیز ، راهداری ، فصل ، زمستان ، قزوین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.