سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باید نسبت به مقوله تربیت نگاهمان تغییر کند‌

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: باید دیدمان را نسبت به مقوله تربیتی عوض کنیم و ساحت‌های شش گانه را در تحقق تربیت انسان کامل در نظر بگیریم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دانش‌آموزی دکتر کفاش معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش در نخستین همایش تعامل شورای تربیتی با رویکرد تعالی و کرامت در خصوص تربیت مطلوب در مدارس گفت: یکسان‌سازی نگرش‌ها نه ممکن و نه لازم است. اما تقریب ممکن و لازم است و با تقریب نگرش‌‌ها می‌توان زاویه دید نسبت به یکدیگر را نزدیک‌تر کرد.در جلسات و در حوزه‌های تربیتی باید نگرش‌هایمان را به یکدیگر نزدیک و تجربیاتمان را به هم منتقل کنیم. 

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب دو متفکر ارزشمند یکی شهید مطهری و دیگری دکتر شریعتی تئوری‌هایی را با نگاه جامع به مقوله تربیت ارائه دادند که طبق این تئوری‌ها انسان کامل انسانی است چند ساحتی یعنی انسان در ابعاد مختلف وجودی روی خودش کار کرده و مجموعه‌ای از صفات را متناسب دارد.

دکتر کفاش در خصوص تربیت‌ها متناسب با 6 ساحت عنوان کرد: تجسم عینی انسان کامل و تربیت انسان چند ساحتی در ساحت‌های 6 گانه تربیت محقق شده است که ارتباط متناسب این ساحت‌ها بخش مهمی در حوزه تربیت است ساحت اعتقادی، عبادی، اخلاقی، در خصوص فعالیت‌هایی که در حوزه‌های برپایی نماز جماعت و تدریس معلمان دینی  و غیره  است. 

وی در خصوص ساحت‌های دیگر بیان کرد: ساحت اجتماعی و سیاسی به حضور دانش آموزان در تشکل‌های دانش‌آموزی به عنوان یادگیری این مهارت که بتوانند در آینده کشور نقشی موثر داشته باشند بر می‌گردد. ساحت زیستی و بدنی با توجه به این شعار است که گفته می‌شود عقل سالم در بدن سالم است. ریعنی اگر به سلامت و تغذیه دانش‌آموزان از ابتدا توجه نشود میانگین سلامت و عمر افت پیدا می‌کند. ساحت زیبا شناختی مربوط به تربیت دانش‌آموزان در این عرصه است که همه چیز را زیبا ببیند و نوعی نگاه مثبت داشته باشند‌.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ساحت اقتصادی و حرفه‌ای به نظام تعلیم و تربیت در حوزه‌ کار و کارآفرینی برمی‌گردد که باید این تفکر در نوجوانان و جوانانمان ایجاد کنیم که برای خود کسب و کار محیا کنند و در این رابطه به دیگران هم توجه کنند. همچنین در ساحت علمی و فناورانه باید این نکته را در نظر بگیریم که تا چه اندازه در حال آموزش و ترویج علم هستیم و همچنین در حیطه فضای مجازی چقدر توسعه فناورانه داشته‌ایم‌.

دکتر کفاش در پایان خاطر نشان کرد: خانواده‌ها و به خصوص مربیان مدارس باید تمامی ساحت‌های شش گانه را برای تربیت دانش‌آموزان در نظر بگیرند تا دانش‌آموزان با بعد چند ساحتی در همه حوزه‌ها در آینده بتواند موفق باشد بنابراین باید نگاهمان نسبت به مقوله تربیتی تغییر کند و مدیران مدارس متناسب‌سازی ساحت‌ها را در نظر بگیرند. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.