سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانم ها،اختلالات هورمونی را با "چای نعناع" درمان کنید!

دانشمندان دريافتند كه نوشيدن روزي دو فنجان چاي نعناع موجب تعادل بيشتر هورمونهاي زنانه و جلوگيري از عوارضي نظير تشكيل كيست هاي تخمدان و پر مويي در ناحيه صورت و گردن خانم ها مي شود.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، از آنجا كه عدم تعادل در هورمونهاي زنانه و مردانه موجب بروز اين عارضه مي شود نوشيدن چاي نعناع با كاهش ميزان هورمون مردانه مي تواند مانع از رشد و افزايش كيست ها و موهاي زائد در ناحيه صورت و گردن خانم ها شود.

با توجه به اينكه بين 5 تا 10 درصد از خانم ها دچار كيست هاي چند گانه و بروز پر مويي مي شوند ، مي توانند با مصرف كافي چاي نعناع اين عارضه را به حداقل برسانند.

جالب است بدانيد كه چاي نعناع بر هورمونهاي جنسي تاثير گذارده و موجب تعادل در آنها مي شود.
در شيوه هاي تخصصي براي كاهش اين عوارض عموما از قرصهاي ضد بارداري و يا قرصهايي كه داراي مقادير زيادي هورمونهاي زنانه است استفاده مي شود تا ميزان هورمون مردانه به حداقل برسد.

در مطالعه اي كه اخيرا انجام شده ، 21 زن بين سنين 18 تا 40 سال مورد بررسي قرار گرفتند و اين در شرايطي بود كه 12 نفر آنان داراي تخمدانهاي پلي كيستيك بودند.

نتيجه اينكه ، آزمايشات نشان داد پس از استفاده از چاي نعناع ميزان هورمون مردانه تستسترون كه عامل اصلي بروز عوارضي همچون كيست و پر مويي در زنان است ، تا 29 درصد كاهش يافت.

انتهای پیام/
برچسب ها: چای ، نعناع ، هورمون ، زنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.