سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نارسایی جسمی در اینستاگرام بعیدی نژاد

بعیدی نژاد در آخرین پست اینستاگرام خود به یک نارسایی جسمی اشاره کرده است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید بعیدی نژاد با انتشار پستی اینستاگرامی از شخصی آمریکایی گفته که دچار نارسایی جسمی می باشد.
 
وی در اینستاپست خود نوشت: خانم جول شوپينگ آمريكايي سي ساله با بيماري نادري روبروست كه بيمار سالم ميل شديدي به آسيب رساندن به بدن خود را دارد. اين خانم با ريختن مواد شوينده ي قوي در چشمانش خود را نابينا ساخت.

او ماجراي زندگي عجيب خود را اينگونه نقل ميكند: سه ساله بودم بود كه دوست داشتم شبها در هال تاريك خانه راه بروم و شش ساله بودم كه ساعتهاي طولاني با نگاه مستقيم به نور خورشيد ميل داشتم به چشمانم آسيب بزنم. با بالا رفتن سن و سالم اين ميل به نابينايي نيز در من افزايش يافت بطوريكه در نوجواني همواره عينك كاملا سياهي كه هيچ جا را نبينم به چشم مي زدم.


در هجده سالگي عصا دست گرفتم و در بيست سالگي خط بريل مخصوص نابينايان را كاملا مسلط شده بودم. در طول عمرم هميشه در روياي زندگي مثل نابينايان بودم ولي نابينا كردن عمدي يكباره در فكرم جرقه زد. و در نهايت حدود نه سال پيش در سن بيست و يكسالگي بود كه چند قطره مايع قوي شوينده در چشمهاي خود ريختم تا خود را نابينا كنم. در بيمارستان اول خوشحال بودم ولي وقتي روز دوم يكباره تصوير تلويزيون را ديدم بشدت عصباني شدم. ولي اين مواد كار خود را كرده بودند و نور چشمانم در عرض شش ماه كمتر و كمتر شد تا آنكه نابينا شدم." خانم جول امروز در دانشگاه در رشته آموزش تحصيل ميكند و از كاري كه كرده است ناراحت نيست، ولي برنامه هايي براي كمك به همنوعان داراي بيماري مشابه خود دارد تا آنها را ترغيب نمايد كه قبل از اينگونه حوادث به متخصصين مراجعه نمايند. ميگويد توصيه نمي كنم كه كسي راهي را كه من رفتم برود، بلكه بايد با مراجعه به پزشك متخصص راهي براي كنترل بيماري خود بيابد. افرادي مثل من نبايد بخود واگذار شوند چون بخطر انداختن جان، دست خودشان نيست.

اما اين نمونه را كه البته نمونه حادي از نارسايي جسمي ميباشد من به اين دليل براي شما ذكر كردم كه توجه بدهم امروزه بر اساس آمار، افراد بسياري از جامعه ما با نمونه هاي بسيار خفيفتري از اين نوع نارساييها از قبيل افسردگي و استرس هاي شديد، وسواس، اضطرابها، دلشوره هاي حاد، كم خوابي و بيخوابي، عدم تمركز حاد، فراموشيهاي مكرر روبرو ميباشند كه بر خلاف توقع ما اين افراد، كه ميتوانند از ميان اعضاي خانواده و يا اطرافيان ما هم باشند، قادر به كنترل اين نارساييها نيستند. ما عمدتا شايد خيلي ساده اين نارساييها را به ناهنجاريهاي اخلاقي يا رفتاري نسبت دهيم ولي بايد دقت كرد كه در موارد زيادي اين ناراحتيها بخصوص وقتي شكل حادتر پيدا مي كنند به دليل نارساييهاي جسمي باشند كه خيلي از آنها در همان مراحل اوليه رفع ميشوند. 

مراقب خود و خانواده و اطرافيان خود باشيم.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.