سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استعدادهایت را بشناس

توجه به استعداد و توانایی در دوره نوجوانی مهم بوده و والدین نقش مهمی در شکوفایی آن دارند.

شیوا وکیلی روانشناس عمومی در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: نوجوانی دوره‌ایست که فرد خود را بهتر از آن چیزی دانسته که دیگران در موردش تصور داشته و سعی دارد تا توانایی‌ها و استعداد‌هایش را به همگان نشان داده و خود را قادر به انجام هر کاری می‌داند تا مورد تشویق اطرافیانش قرار گیرد.

وی ادامه داد: نوجوان خود را قادر به انجام هر کاری دانسته اما راه درست را نمی‌داند و فقط جلب توجه برایش مهم بوده از همین رو اقدام به خرید انواع لوازم آرایشی، پوشاک با بهترین برندها کرده که حتی تمام وقت و پول تو ‌جیبیش را صرف این کار و خرید‌ها می‌کند.

این روانشناس تأکید کرد: هدایت نوجوان در مسیری که باعث شکوفایی استعدادش شده از جانب والدین و مربیان بسیار اهمیت دارد زیرا کسی که در مسیر توانایی و علاقه‌هایش حرکت کند قطعاً در بهترین مسیر گام برداشته و موفق خواهد شد.

‌وکیلی در پایان اضافه کرد: والدین به یاد داشته باشد که برای رفع حس توجه طلبی نوجوان،رفتار صادقانه و ارزش گذاری برای استعداد نوجوان مهم بوده و هرگز نباید علاقه‌مندی‌های آنان را حتی به شوخی مورد تمسخر قرار دهند./ م ه


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.