سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چمران:

آزادسازی سوسنگرد در ابتدای جنگ حرکت بزرگ نظامی بود

رئیس شورای شهر تهران در سالروز آزادسازی سوسنگرد گفت: آزادسازی سوسنگرد در ابتدای جنگ حرکت بزرگ نظامی بود.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با پاسداشت سالروز آزادسازی سوسنگرد و شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: آزادسازی سوسنگرد در روزهای ابتدایی جنگ که تماماً نیروها دفاع می‌کردند و دچار کمبود امکانات بودند حرکت بزرگی در همه ابعاد بخصوص بعد نظامی بود.

رئیس شورای شهر که در آن زمان یکی از رزمندگان آزادسازی سوسنگرد بود، درباره آن روزها می‌گوید: در آن روزهای ابتدایی جنگ یکی از کارهایی که باعث آزادسازی سوسنگرد شد تشکیل گردان جنگ‌های نامنظم در اهواز بود که توسط مقام معظم رهبری و شهید چمران صورت گرفت بعد از اینکه این گردان تشکیل شد مقام معظم رهبری و دکتر چمران درخواست عملیاتی برای آزادسازی سوسنگرد را دادند ولی فرمانده کل قوا که در آن زمان رئیس جمهور وقت بود اجازه این عملیات را نداد و مانع شرکت ارتش در این عملیات شد مقام معظم رهبری که اهمیت این موضوع را می‌دانستند با امام راحل تماس گرفته و موضوع را با ایشان در میان گذاشتند و امام دستور حرکت ارتش را دادند و عملیات آزادسازی سوسنگرد آغاز شد.

وی در ادامه درباره شخصیت والای شهید چمران گفت: او یک هنرمند و فیلسوف بزرگ بود که در خیلی از زمینه‌ها تخصص و تبحر داشت وی اولین کسی بود که در زمینه هسته‌ای دانش پلاسما تحصیل کرده بود. شهید چمران از بزرگترین مردان جنگ تحمیلی بود که با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل باعث افزایش تحرک در جبهه‌ها و افزایش روحیه رزمندگان اسلام گردید.

 مهدی چمران در بخش پایانی سخنانش به بیان مقام والای شهدای دفاع مقدس پرداخت و آنها را کلید پیروزی نیروهای مدافع حرم در برابر تروریست‌های تکفیری دانست.

انتهای پیام/

برچسب ها: جنگ ، دفاع مقدس ، آزادسازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.