سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روباتی که میکروب‌ها را می‌خورد + تصاویر

محققان روباتی ساخته اند که برای تمیز کردن سطوح استخر و دریاچه میکروب های سطح آن دو را می خورد.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  ؛ یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه بریستول با الهام از اشکال مختلف قایقرانی، روباتی به نامRow-bot ساخته اند. این روبات می تواند بصورت خودکار روی سطوح کثیف استخر و دریاچه حرکت کند و میکروب ها و لجن ها را بخورد.

در مرحله بعد این روبات قادر است که این میکروب ها را در معده مصنوعی خود تجزیه کرده و تولید انرژی نماید و الکتریسیته مورد نیاز خود را برای ادامه روند تولید نماید؛ این کار در چرخه خوردن میکروب و تولید الکتریسیته برای حرکت ادامه دارد تا در انتها تمام میکروب های سطح دریاچه یا استخر از بین بروند.

روبات Row-bot دارای دو بخش اصلی است یکی مکانیسم نیروی محرکه برای حرکت در اطراف استخر که با میزان انرژی 0.75 وات انجام می گیرد و دیگری خار موتور DC و یک معده مصنوعی است که برق مورد نیاز برای حرکت موتور را تامین می کند.

کل سیستم زمانی شروع به کار می کند که روبات مقداری آب را بخورد و سپس جریان برق تولید می گردد و چرخه آن بصورت خوردن میکروب و تولید برق ادامه پیدا می کند.

زمانی که میکرو ارگانیسم ها خورده می شوند، در برخورد با اکسیژن محیط اطراف می توانند آب و دی اکسید کربن تولید نمایند؛ در دیگر سو زمانی که اکسیژن وجود ندارد، آنها در یک MFCکربن دی اکسید، پروتون و الکترون تولید می کنند در این حالت و در این جریان از برخورد دو الکترود الکتریسیته تولید می شود که می تواند انرژی مورد نیاز روبات را تامین نماید.

محققان می گویند قابلیتاین روبات به عنوان یک روبات خودکار استفاده های متعددی از جمله سنجش از راه دور، نظارت بر محیط زیست و تمیزکردن سطوح دارد. بر این اساس گفته می شود در مراحل بعدی می توان با ادغام سیستم نظارتی و کنترل زیر سیستم ها مدل های جدیدی از این روبات به وسیله MFC ارائه گردد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

برچسب ها: روبات ، میکروب ، فناوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.