سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در صحن علنی مطرح شد؛

کوچک‌زاده:نماینده در صورت عدم اقناع از پاسخ وزیر، حق تعیین‌تکلیف برای مجلس را ندارد/ ابوترابی‌فرد: تذکر شما وارد است

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر نسبت به اداره مجلس براساس سلیقه شخصی تذکر داد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در صحن علنی امروز (سه‌شنبه 26 آبان ماه) طی تذکری آئین‌نامه‌ای خطاب به ریاست مجلس اظهار کرد: طبق ماده 210 آئین‌نامه که مربوط به پرسش نمایندگان از وزرا است، آمده: در صورت عدم اقناع نماینده‌ای از پاسخ‌های وزیر، رئیس جلسه می‌تواند نظر مجلس را در این مورد اخذ کند.

وی تاکید کرد: در هیچ قسمتی از آئین‌نامه این مطلب وجود ندارد که نماینده پرسشگر از وزیر اعلام کند که قانع نشده است، اما برای رئیس مجلس و نمایندگان دیگر تعیین تکلیف کند که رای نگیرند.

کوچک‌زاده با اشاره به سخنان مطهری در پرسش از جنتی وزیر ارشاد بیان داشت: این هم یکی دیگر از مصادیق اداره مجلس نه براساس آئین‌نامه، بلکه براساس سلیقه شخصی است که ریاست جلسه را برعهده دارد.

ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست مجلس را برعهده گرفته است، در پاسخ به کوچک‌زاده اظهار کرد: تذکر شما را وارد می‌دانم و بنده به این موضوع توجه نداشتم، اما از بیانات مطهری اینطور استنباط کردم که می‌خواهد با یک ادبیاتی منظورش را بگوید، والا اگر توجه شما را داشتم این نکته را عرض می‌کردم.

انتهای پیام/

برچسب ها: نماینده ، تهران ، شمیرانات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.