سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهیه‌کننده پرکار سینما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فکر می‌کنم جشنواره فجر امسال نسبت به سال گذشته بهتر باشد

در جشنواره امسال کارگردان‌های بسیار خوبی حضور دارند و شاهد فیلم‌های ویژه‌ای از فیلم اولی‌ها خواهیم بود.

جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص پرداختن هر چه بیشتر به زیرساخت‌ها به خصوص فیلمنامه برای بالا بردن کیفیت فیلم‌های تولید شده در سینما، گفت: طبیعی است کسانی که درگیر ساخت یک فیلم سینمایی هستند، قبل از اینکه فیلمبرداری را آغاز کنند تمام انرژی خود را روی فیلمنامه که به عنوان یک زیرساخت در تولید از آن یاد می‌شود، می‌گذراند که باید مدت‌زمان بیشتری از کار را به آن اختصاص داد و در مرحله پیش‌تولید و قبل از آن آماده کرد. فیلمنامه‌ای که مورد توافق تمام گروه قرار بگیرد و حتی از مشورت‌های بیرونی نیز استفاده شود تا بتوان یک اثر درخور شعور مخاطب را تولید کرد. در غیر این صورت اگر با عجله فیلمنامه‌ای به نگارش درآید، حاصل آن فیلم‌های سطح پایینی می‌شود که شاهدش هستیم.

وی در مورد بررسی سینمای اجتماعی و طنز و گرایش و استقبال مخاطب امروزی از آن‌ها عنوان کرد: به عقیده من سلیقه مخاطب به سمت فیلم‌های اجتماعی گرایش دارد، ولی به هر حال باید به نوع بیان آن اندیشید که با چه شیوه‌ای موضوعات مختلف و مدنظر را در قالب طنز و یا هر قالب دیگری نوشته و بیان می‌کنیم. در حال حاضر به نظرم آنگونه که تصور می‌شود نیست. بلکه شرایط دیگری تحمیل شده که باعث می‌شود تصور کنیم این نوع فیلم‌ها با مخاطب کمی مواجه هستند. اگر قصد بررسی داشته باشیم، می‌بینیم که همان فیلم‌های طنز هم به شکلی ساخته می‌شوند که شاید مبنای فرهنگی در آن‌ها مشهود نباشد و مخاطب آنگونه که شایسته است با آن‌ها ارتباط نزدیکی برقرار نکند.

نوروز بیگی از عملکرد کارگردانان فیلم اولی ابراز رضایت کرد و گفت: این گونه فیلم‌سازان برای فیلمنامه‌های خود اهمیت زیادی قائلند، از مشاوره‌های زیادی استفاده می‌کنند، تمرکز بالایی روی آن دارند و در اجرا نیز دقت نظر بیشتری را انجام می‌دهند.

تهیه‌کننده «آبجی» کیفیت جشنواره فجر امسال را نسبت به سال گذشته، بهتر پیش‌بینی کرد و گفت: فکر کنم جشنواره امسال نسبت به سال گذشته بهتر باشد و با بررسی‌هایی که انجام دادم با حضور کارگردان‌های بسیار خوبی در جشنواره امسال روبرو هستیم و در فیلم اولی‌ها نیز با فیلم‌های ویژه‌ای برخورد خواهیم کرد و فکر می‌کنم جوان‌ها جایگاه خوبی را در سینما به دست خواهند آورد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.