سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتاق خوابت محل آرامش توست

تنها خوابیدن کودک در اتاق خوابش به دلیل ترس، یکی از مواردِ گلایه والدین است.

امین حق وردی روانشناس عمومی در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تنها خوابیدن کودک در اتاق خود یکی از دغدغه‌های والدین بوده که گاهی باعث مقایسه کودک با همسالان خود و گله مندی آنان شده که با دعوا، تنبیه، واکنش پدر و مادر همراه شده که اولین توصیه این است که هرگز با کودک چنین رفتاری نداشته باشیم.


وی در ادامه تصریح کرد: برای خواباندن کودک دراتاق خود هرگز عجله به خرج نداده چون عادت شدن این رفتار برای کودک نیازمند گذشت زمان بوده و فشار و زورگویی هرگز به نتیجه نرسیده و والدین باید در این روند صبر، حوصله و آرامش پیشه کنند.

حق وردی با بیان تشویق و حوصله برای به نتیجه رسیدن این کار اضافه کرد: حتما با کودک هنگام خواب با اتاقش رفته و کنار او نشسته، حرف زده، قصه گفته تا ترس تنها خوابیدن در او از بین برود و حتی اگر در طول شب چندین بار از اتاقش خارج شد نیز بازهم با حوصله و آرامش او را به اتاق خودش برگردانید.

این روانشناس در پایان افزود: هرگز کودک را در اتاقش تنبیه و دعوا نکرده تا خاطره بدی از آن جا برایش ایجاد نشود بلکه سعی کنید اتاق را تزئین و محلی برای دادن هدیه به او کنید تا خاطره و حس خوبی از آنجا برایش ایجاد شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.