سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عينک الکترونيکی برای درمان تنبلی چشم کودکان + تصاوير

محققان موفق به ساخت عينک الکترونيکی شده‌اند که می‌تواند تنبلی چشم کودکان را درمان نمايد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اخیرا محققان موفق به ساخت عینک الکتریکی شده‌اند که می‌تواند به صورت برنامه ریزی شده تمرکز مغز را بر روی چشمان ضعیف‌تر جهت دهی کند. آزمایش‌های اولیه نشان می‌دهد که این روش درمانی دارای‌‌ همان کیفیت و کارآیی روش‌های سنتی می‌باشد. 

تنبلی چشم یا انبلویپیا، یک اختلال شایع بینایی در حدود دو یا سه درصد کودکان است که در صورت رسیدگی نکردن در بلند مدت می‌تواند منجر به اختلالات بینایی جدی شود. برای درمان آن دو روش رایج وجود دارد یکی استفاده از لنز چشمی و دیگری قطره چشم می‌باشد ولی هر دو این روش‌ها نیاز به تنظیم وقت خاص دارند که می‌تواند ناراحت کننده باشد. 


اهمیت کار در جایی است که باید زمانی که چشم‌ها و مغز در حال شکل گیری هستند دست به اقدامات درمانی زده شود و از احتمال از دست دادن بینایی در زندگی جلوگیری کرد. به این صورت که بایستی چشم قوی‌تر کودک را بسته نگه داریم و این امکان را ایجاد نماییم که مغز مجبور به استفاده از چشم ضعیف‌تر شود و در نتیجه چشم ضعیف هم توانایی لازم را بدست آورد. 

عینک الکترونیکی Amblyz بر اساس دستورات ساده‌ای و با استفاده از لنز‌های LCD و باتری‌های قابل شارژ لیتیومی، می‌تواند میدان دید چشم قوی‌تر را به مدت ۳۰ ثانیه کمتر نماید و این امکان را ایجاد کند که در بلند مدت چشم ضعیف‌تر از عملکرد بالایی برخوردار شود. 


نتایج این پژوهش در ملاقات سالانه آکادمی چشم پزشکی آمریکا ارائه شده است و همچنین سازمان غذا و دارو آمریکا نیز کیفیت و قابلیت عینک Amblyz را مورد تایید قرار داده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
hc ;[h fhdn jidi ;kdl
۱۰:۲۰ ۰۶ خرداد ۱۳۹۶
این عینک تو ایران وجود دارد و از کجا تهیه کنیم