سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج ؛

وجود 87 نسخه کتاب در کتابخانه های کهگیلویه و بویراحمد به ازای هر 100 نفر

مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به ازای هر 100 نفر 87 نسخه کتاب در کتابخانه های این استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  زینب قربانی افزود: 576 هزار و 256 نسخه کتاب در کتابخانها های استان موجود است که با توجه به این تعداد کتاب به ازای هر 100 نفر 87 نسخه کتاب در کتابخانه های استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مناطق عشایری و برای معلولان یکی از دغدغه های کتابخانه های عمومی استان است، بیان کرد: در این خصوص کارهایی خوبی در استان در حال انجام است همچنین پیگیر هستیم که کتابخانه مخصوص معلولان در استان راه اندازی شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در 6 ماهه سالجاری 391 هزار و 930 نسخه کتاب امانت داده شده است که نسبت به سال گذشته 28 درصد رشد  داشته است.

قربانی در رابطه با محتوای کتابهایی که امانت داده شده است، تصریح کرد: بیشترکتابهایی که توسط مردم از کتابخانه های عمومی استان امانت گرفته شده است به ترتیب بیشتر در بخش های روانشناسی و خانواده، رمان، داستان، تاریخ و دین بوده است.

وی بیان کرد: برگزاری نشست های کتابخوان در استان از جمله برنامه هایی بود که با استقبال خوب مردم روبه رو شد و تاکنون چهار نشست کتابخوان در استان برگزار شده است که درنظر گرفته شده این نشست ها در روستاها نیز برگزار شود و اولین روستای درنظر گرفته شده برای برگزاری پنجمین نشست کتابخوان روستای نرگاه است که این کار باعث افزایش کتابخوانی در روستاها خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در جشنواره اهدا کتاب 37 هزار جلد کتاب جمع آوری شد، افزود: هدف از اجرای این برنامه ها در استان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بوده است که باتوجه به نتایج بدست آمده اجرای این برنامه ها بسیار موثر بوده است.

قربانی عنوان کرد: سرانه زیربنایی در استان نسبت به سال گذشته 6 درصد رشد داشته است همچنین در 6 ماهه نخست سالجاری 42 هزار و 300 نفر به کتابخانه های عمومی استان مراجعه کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.6 درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: در استان 67 باب کتابخانه وجود دارد که از این تعداد 37 باب درجه شهری، 25 باب درجه روستایی و 6 باب به صورت مشارکتی هستند همچنین در نظر گرفته شده است که در روستاهای که دارای جمعیت بالغ بر 150 هزار نفر هستند کتابخانه ساخته شود.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: نسخه ، کتاب ، کتابخانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.