سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هراس از گسترش مسلمانان در اروپا علت حملات پاریس است

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ایجاد نفرت عمومی در اروپا نسبت به مسلمانان و هموار ساختن راه دخالت ابرقدرت‌های غربی در سوریه از اهداف عملیات تروریستی داعش در پاریس است.

آیت‌الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو  با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به دسیسه‌های مخفیانه اروپا برای فضاسازی منفی و بسیج افکار عمومی علیه مسلمانان تصریح کرد: مدت‌ها است این برنامه‌ها در جهت محدودسازی جامعه مسلمانان اروپا در حال اجرا است چرا که پس از انقلاب اسلامی ایران جامعه جوان مسلمانان اروپا احساس هویت می‌کنتد.

وی افزود: برخلاف گذشته که جوانان در فرهنگ غرب هضم شده و جامعه مسلمانان اروپا منزوی و منفعل بود اما اکنون با بازیابی و بازگشت به هویت اسلامی این جامعه پرتوان و آگاه در حال گسترش روزافزون است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر این شرایط ادامه یابد به زودی پای جامعه مسلمانان اروپا به مراکز تصمیم‌گیری و مدیریتی غرب گشوده می‌شود که این وضعیت برای سردمداران اروپا به هیچ وجه قابل تحمل نیست.

وی ایجاد نفرت عمومی در جامعه اروپا نسبت به مسلمانان و همچنین نابودی و یا منزوی نمودن آنان را یکی از اهداف انجام عملیات تروریستی داعش در پاریس برشمرد و تاکید کرد: به احتمال قوی سر نخ این عملیات در سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی پیدا می‌شود چرا که سازمان‌های این رژیم از نظر امنیتی و جاسوسی با داعش همکاری دارند.

حملات پاریس بهانه‌ای برای هموار شدن راه دخالت ابرقدرت‌های غربی در سوریه

آیت‌الله اراکی با اشاره به تصویب برجام و ایجاد زمینه برای حضور ایران در جامعه بین‌المللی، هراس از تاثیرگذاری ایران در غرب و گسترش اندیشه‌های انقلابی را علت دیگر حملات پاریس دانست و توضیح داد: بر خلاف جوسازی‌ها علیه ارزش‌های انقلاب و سیاه‌نمایی گسترده که با هدف بازداشتن جوامع غربی از گوش دادن به سخن انقلاب صورت گرفت اما اکنون راه برای رسیدن پیام انقلاب اسلامی به جامعه متفکر و جوان غرب باز شده است.

وی افزود: در اثر آشنایی غرب با اندیشه‌های ناب انقلاب اسلامی زمینه تحول غرب به سمت ایران و انقلاب اسلامی فراهم شد که حمله اخیر داعش گسترش این روابط موثر را هدف گرفته بود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: جلوگیری از هر گونه تثبیت وضعیت در سوریه و هموار کردن راه برای دخالت ابر قدرت‌های غربی در سوریه به بهانه دفاع از خود سومین هدف از طراحی حملات پاریس بوده چرا که به طور واضح توازن قوا به نفع حکومت سوریه و مقاومت تغییر یافته است.

وی ادامه داد: سازمان‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس برای آنکه بتوانند ابتکار عمل در سوریه را به دست گیرند و از آنجا که دل‌خوشی از دولتمردان فرانسه ندارند، با قربانی‌کردن مردم پاریس داعش را برای انجام این عملیات تروریستی هدایت کردند.

آیت‌الله اراکی در خصوص آینده داعش خاطرنشان کرد: این گروه تکفیری با عنوان «داعش» شاید طی 2 الی 3 سال آینده از بین برود اما مشکل اصلی به عنوان یک جریان خشن و افراطی ادامه خواهد داشت به طوری که امپریالیسم سعی در تثبیت این جریان در میان اهل سنت از یک سو و همچنین ایجاد جریان مشابه در میان شیعیان هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان برای ایجاد جریان تکفیری در میان شیعیان کارهایی انجام داده‌اند که در مقابله با هر دو جریان شیعی و سنی تکفیری علاوه بر آگاه‌سازی جوامع اسلامی در جهت منزوی کردن این جریانات باید در ایران و سایر کشورها برخورد‌های فکری و حتی امنیتی صورت گیرد.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.