سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت آفتابگردان روغنی در یزد

برداشت آفتابگردان روغنی دراستان یزد آغازشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: 70 هکتار از مزارع  استان یزد زیر کشت آفتابگردان روغنی رفته است که پیش بینی می‌شود 78  تن محصول برداشت شود.

فرجام فاضلی افزود : بیشتر مزارع آفتابگردان دراستان یزد در شهرستان های تفت ، ابركوه، بهاباد میباشد که  تفت به عنوان بزرگترین تولید کننده گل آفتابگردان است .

وی ادامه داد:دو نوع دانه آجیلی و روغنی گل آفتابگردان در یزد تولید می شود و قیمت بالای 50 درصدی نوع آجیلی این محصول، کشاورزان را به کاشت این محصول ترغیب می‌کند.

فاضلی گفت: درصورت مراجعه کشاورزان به مدیریت صنایع کشاورزی این سازمان و دریافت تسهیلات به منظور راه اندازی کارگاههای صنایع تبدیلی و بسته بندی، ضمن افزایش درآمد، ایجاد اشتغال بویژه مشاغل خانگی، از دلال بازی نیز جلوگیری خواهد شد و در صورت حمایت و وارد شدن انواع بذر پر محصول روغنی، کاشت این نوع بذر در تولید روغن در داخل کشور کمک خواهد کرد.

فاضلی گفت :از تخم آفتاب گردان روغن اشباع گرفته می شود که برای پخت و پز مناسب است وکنجاله تخم آفتاب گردان که پس از روغن گیری باقی می ماند 10 تا 12 درصد مواد ازته دارد و خوراک خوبی برای دام است.

وی گفت:سینبرا ، سانبرا، آذر گل و آلستار به عنوان مهمترين ارقام آفتابگردان استان يزد است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.