سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

ساخت دستگاه پرینتر سه بعدی توسط دانشجویان آذربایجان شرقی

دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان موفق شدند دستگاه پرینتر سه بعدی را طراحی و بسازند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،محمد اسحقی از دانشجویان دوره کارشناسی رشته مکانیک دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و عضو گروه طراحی و ساخت دستگاه پرینتر سه بعدیzesاست که طرح فوق در سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته تبریز شرکت کرده است.

وی گفت: ماده اولیه این دستگاه،PLAبوده و توانایی پرینت تا ابعاد 20 در 17 در 20 سانتی متر را دارد.

وی هدف از ساخت این دستگاه را رقابت با نمونه های داخلی و خارجی مشابه عنوان و تصریح کرد: قیمت تمام شده این دستگاه یک دهم و شاید بسیار کمتر از نمونه های خارجی مشابه است.

علی زرشکی، عضو دیگر این گروه دانشجویی گفت: بدنه این دستگاه از پلاستسک شش میلی ساخته شده و برش بدنه توسط لیزرکات انجام می شود.

به گفته وی ، شیوه کار این دستگاه بدین شکل است که کد قطعه به صورت جی کد (G CODE) و از طریق حافظه رم به برد داده می شود. وسپس از پرینت لایه به لایه و روی هم قرار گرفتن آن ها محصول نهایی به صورت سه بعدی تولید می شود.

وی افزود: داشتن ویژگی های منحصر به فردی همچون توان رقابت با نمونه های مشابه داخلی و خارجی ، دارا بودن المان خنک کن برای اکسترودر، نازل هوای خنک کننده برای افزایش کیفیت قطعه نهایی، طراحی و ساخت بدنه محافظ خارجی و استفاده از فن سانتریفیوژ برای افزایش عمر اکسترودر از مهم ترین ویژگی های این دستگاه است.

زرشکی گفت: تمامی هزینه طراحی و ساخت این دستگاه توسط دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تامین شده است.

محمد اسحقی، دانشجوی رشته مهندسی مکانیک، علی زرشکی و مسعود صرافیان از رشته مهندسی برق سه دانشجویی هستند که موفق به طراحی و ساخت این دستگاه شده اند و تا کنون در جشنواره هایی همچون جشنواره داخلی و ملی حرکت و جشنواره هایتک شمالغرب کشور شرکت کرده اند.

گفتنی است: ساخت پره و هولدر الکترو موتورهای ربات پنهان کار سمک نیز توسط همین دستگاه انجام یافته که این دستگاه ساخته دیگری از همین گروه بوده و کاربرد نظامی دارد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.