سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

آغاز برداشت زعفران در خرم‌آباد

مدير جهاد کشاورزي خرم‌آباد گفت: برداشت زعفران در خرم‌آباد آغاز شده و پيش‌بيني مي‌شود بيش از 90 کيلوگرم زعفران در اين شهرستان برداشت شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بيرانوند با بيان اينکه امسال در شهرستان خرم‌آباد بيش از 45 هکتار به کشت زعفران اختصاص‌يافته است، افزود: برداشت زعفران در خرم‌آباد آغاز شده و پيش‌بيني مي‌شود به طور متوسط در هر هکتار دو کيلوگرم و درمجموع بيش از 90 کيلوگرم زعفران برداشت شود.

وي با اشاره به اينکه متوسط سن محصول زعفران دو تا چهار سال است، افزود: در چند سال گذشته کشت اين محصول در شهرستان خرم‌آباد ترويج‌ شده و علاقه‌مندي کشاورزان در اين زمينه بسيار عالي بوده به‌ طوري‌که امسال 15 هکتار به سطح زير کشت سبز اين محصول اضافه شد.

مدير جهاد کشاورزي خرم‌آباد با تأکيد بر اينکه کشت زعفران از نظر کمي و کيفي مي‌تواند با مناطق صاحب‌نام اين محصول رقابت کند، گفت: تحقيقات انجام‌ شده مرکز تحقيقات استان نشان مي‌دهد که مي‌تواند تا هفت کيلوگرم زعفران در هکتار برداشت کرد.

وي گفت: اميدواريم با تشکيل تشکل‌ها، تعاوني‌هاي توليد و بسته‌بندي مناسب بتوانيم شاد صادرات اين محصول با برند استان لرستان باشيم.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.