سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

تاکید معاون علمی و فناوری رییس جمهوری بر توقف خام فروشی محصولات صادراتی

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: فروش خام برخی محصولات صادراتی از قبیل نفت، زرشک، عسل و زعفران درکشور باید متوقف شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گف در جمع تعدادی از مدیران صنایع و تجار آذربایجان شرقی دراتاق بازرگانی تبریز افزود: ۳۸ هزار نفر از ۲۲۰ هزار دانشجوی در حال تحصیل در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی، در مقطع تحصیلات تکمیلی ادامه تحصیل می‌دهند و سرمایه بزرگی از دانش کشور به شمار می‌روند که نیازمند توجه هستند. 


وی گفت: تحقیقات دولتی کارآیی لازم را ندارد و محققان حقوق بگیر دولت از نو آوری و کاربردی کردن دانش دور هستند و باید برای تحقق این مهم از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم. 

وی افزود: ساختار دولت با ساختار کار تجاری مطابقت ندارد و دولت نباید به عنوان رقیب بخش خصوصی وارد این صحنه شود بلکه نقش حمایتی دولت از بخش خصوصی دراین زمینه مورد توجه است. 

وی افزود: معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری با هدف حمایت از تجاری سازی دانش در سال جاری یک هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان را از پرداخت مالیات معاف کرد. 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن آذربایجان شرقی نیزبا اشاره به تاثیر گذاری این استان در اقتصاد کشور گفت: حضور هشت واحد تولیدی استان در میان واحدهای نمونه کیفی کشور در سال جاری نشانه از توجه صنعتگران به دانش فنی است. 

صمد حسن‌زاده افزود: موضوع مهمی است که مسوولان استان درخصوص فناوری اهتمام ویژه داشته ور۱۶۹ واحد فناوری دراین استان فعال است. و نیز تفاهم نامه‌های بین صنعت و دانشگاه‌های استان به امضا رسیده است. 

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.