سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همکاری بین دانشگاه‌های کشور برای بهبود روابط بین المللی

هم‌افزایی لازم در دانشگاه‌های برتر کشور شکل گرفته است و به هیچ وجه رقابت ناسالمی در حوزه پژوهش وجود ندارند.

دکتر تهرانچی، رئیس دانشگاه شهید بهشتی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در یک سال اخیر همبستگی بسیار خوبی بین دانشگاه‌های کشور اتفاق افتاده است که باعث شده تعدادی از دانشگاه‌های محدود،‌ بخش اعظم تولید علم را بر عهده داشته باشند و نتیجه این وفاق دستاوردهای بالای علمی است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مقامات بالا مرتبه نظام و در راس‌ آنها،‌ مقام معظم رهبری، نقشه راهی را ترسیم کرده‌اند که طبق آن باید دانشگاه‌های برتر کشور خود را تجهیز کنند و از تمام امکانات و همچنین نیروهای انسانی استفاده کنند تا بتوانند جایگاه واقعی خود را در جهان نیز پیدا کنند.

وی درباره سفر به روسیه گفت: کشور ما پیشرفت قابل توجهی در عرصه علمی داشته است که توجهات بسیاری را به خود معطوف کرده است که با این حجم تولیدات علمی، کشور روسیه به عنوان کشوری که همیشه با ایران مراودات خوبی داشته است مشتاق دیدار با ما شد.

وی درباره آشنایی کلی با آموزش عالی کشور روسیه می‌گوید: از سال 2005 تحولات گسترده‌ای در نظام آموزش عالی خود داشته است و با بازسازی‌هایی که در زمینه علمی داشته است، امروز به دنبال همکارانی در عرصه علمی می‌گردد. 

وی درباره دستاوردهای این سفر گفت: طی یک نشست یک روزه،‌ و گفتگوهایی با 12 دانشگاه روسی داشتیم و درباره حوزه‌های مختلفی،‌ مانند حوزه علوم انسانی و سیاست‌های علوم پایه به تبادل نظر پرداختیم و با دانشگاه مسکو برای پایه‌گذاری مرکز رازی در مسکو به توافق رسیدیم که در کنار اتحادیه بتوانیم همکاری خوبی با آن‌ها داشته باشیم.

وی درباره بحث هایی که با مسئولین دانشگاه کازان به وجود آمد، می‌گوید: در مورد افراطی‌گری که در منطقه برای روسیه بسیار مهم است، همچنین مبانی غیر اسلامی داعش، صحبت‌هایی شد که موجب استقبال جدی شرکت‌ کنندگان شد و در حوزه نفت و گاز و فیزیک و . . . نیز صحبت‌های خوبی شد و به هر حال ما قصد داریم سطح ارتباط خود با همسایه شمالی را حداقل به اندازه کشورهای دیگر برسانیم. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.