سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

توسعه گردشگری ایران و ترکیه با افزایش تعامل بین دفاتر خدمات مسافرتی دو کشور

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بر ضرورت افزایش تعامل بین دفاتر خدمات مسافرتی اردبیل و ترکیه در راستای توسعه گردشگری دو کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اردبیل؛ کریم حاجی‌زاده در جلسه‌ای به منظور افزایش جذب گردشگران خارجی و تعامل بین دفاتر خدمات مسافرتی استان اردبیل و ترکیه در سرعین اظهار داشت: صنعت گردشگری در مرحله نخست نه به عنوان اقتصاد بلکه به عنوان یک راه حل برای پیشگیری از بحران‌های بزرگ امنیتی جهان برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه سرزمین‌های غرب آسیا امروز در بحران‌های بزرگ امنیتی گرفتار هستند، گفت: به همین دلیل توسعه روابط انسان ها در محدوده بزرگ جهان اسلامی می تواند به آشنایی مردم با فرهنگ های مختلف و تأمین و توسعه صلح کمک شایانی بکند.

حاجی‌زاده روابط دیرینه بین دو کشور ایران و ترکیه را از ادوار کهن تاریخی بسیار صمیمی و نزدیک دانست و بیان کرد: این ارتباطات باعث ایجاد میراث فرهنگی و تمدنی مشترکی شده که هم اکنون در این زمینه، صاحب فرهنگ مشترک و یگانه با یکدیگر هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان یا اینکه با عمیق تر شدن ارتباطات در ادوار اسلامی، در نتیجه ما اجزای یک دنیای واحد فرهنگی به شمار می رویم، تصریح کرد: بنابراین طبیعی است که همکاری و ارتباط فعالان بخش گردشگری ایران با فعالان حوزه گردشگری ترکیه به راحتی برقرار شود.

حاجی‌زاده در ادامه برای عمیق تر شدن این ارتباطات و همکاری ها در بخش گردشگری اظهار امیدواری کرد و افزود: توسعه این روابط و فعالیت‌های مشترک برای جذب توریست، علاوه بر ارتقاء امنیت در منطقه به توسعه دو کشور نیز می‌انجامد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.