سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

دزفول مزرعه نمونه در پرورش ماهيان خاوياری

مسئول پرورش ماهيان خاوياری اداره کل شيلات خوزستان گفت: مزرعه پرورش ماهيان خاوياری دزفول به عنوان مزرعه نمونه کشور در سال جاری شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اهواز؛ امان الله باقریان با اشاره به اینکه شهرستان دزفول دارای امتیاز ویژه ای از نظر آب و هوایی برای رشد و توسعه ماهیان خاویاری می باشد خاطرنشان کرد: پرورش ماهیان خاویاری با همکاری بخش خصوصی در این شهرستان رو به گسترش است.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود بهمن ماه امسال بین 4 تا 5 تن ماهی از مزرعه پرورش ماهی خاویاری حنطوش زاده دزفول برداشت گردد.

باقریان اذعان کرد: طبق بررسی شیلات، آب دزفول از کیفیت بالایی برخوردار است که به رغم ارزش غذایی بالا و اقتصادی فراوان تبلیغاتی در این خصوص صورت نگرفته است.

مسئول پرورش ماهیان خاویاری اداره کل شیلات خوزستان به مزیت پرورش ماهی خاویاری اشاره کرد و افزود: گوشت ماهی خاویاری تولید دزفول در مقایسه با ماهیان خاویاری شمال کشور از کیفیت بهتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه تولید و پرورش ماهیان خاویاری از نظر سیاسی نیز حایز اهمیت است اذعان داشت: آب بهای تولید این ماهیان بسیار سنگین است.

امان الله باقریان به ارزش جهانی تولید ماهیان خاویاری و حمایت از طرح های پرورش این ماهی در کشور تاکید کرد.

شایان ذکر است نخستین واحد پرورش ماهی خاویاری خوزستان آبان ماه سال 1391 در زمینی به مساحت 2 هزار و 400 متر در دزفول به بهره برداری رسید و فیل ماهی، ازون برون، شیپ و سیبری از جمله ماهیان خاویاری هستند که در این واحد پرورش داده می شود.

شرایط جوی و دمای مناسب هوای دزفول شرایط رشد و پرورش ماهیان خاویاری را در این منطقه فراهم کرده به طوریکه رشد و تولید این ماهی در دزفول 2 برابر میانگین کشور است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
انتهای پیام/ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.