سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

بیمه شدن بیش از 3000 قالیباف در استان سمنان

در استان سمنان 8 هزار قالیباف و تعداد 7 مجتمع قالیبافی مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت : این تعداد بافنده فرش زیر نظر شرکت تعاونی های شهری و روستایی فعالیت می کنند که از این تعداد 3 هزار و 336 نفر تاکنون بیمه شده اند و از خدمات بیمه استفاده می نمایند. 

حمید رضا مداح همچنين از انجام 1400 مورد بازرسی از قالیبافان و حرفه های مرتبط بیمه شده در استان سمنان خبر داد. 
 
 وی تعداد تعاونی های شهری و روستایی فعال در حوزه فرش را 17 تعاونی اعلام کرد و افزود: تعداد 13 کارگاه کوچک به صورت متمرکز و 15 کارگاه نیز به صورت غیرمتمرکز به تولید قالی ، قالیچه و تابلو فرش مشغول هستند.

 مداح با اشاره به 1400 بازرسی از قالیبافان و حرفه های مرتبط بیمه شده در استان سمنان طی شش ماه اول سال جاری خبر داد و افزود : این بازرسی ها به منظور اطمینان از استمرار اشتغال قالیبافان و همچنین به جهت جلوگیری از تضییع حقوق مشمولین واقعی بیمه مذکور و معافیت حق بیمه سهم کارفرما انجام می گیرد. 
 
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان اذعان داشت: در این مدت تعداد 80 اخطار به مشمولین غیرفعال و تعداد 109 اخطار نیز به مشمولین نیمه فعال متقاضی جهت اخذ بیمه قالیبافان صادر گردیده است. 

مداح تصریح کرد: با توجه به بازرسی های بعمل آمده تعداد 183 مشمول نیز به دلیل محرز شدن عدم استمرار و فعالیت در امر قالیبافی و یا انجام نشدن مراحل قانونی لغو قرارداد شده و بیمه آنان توسط سازمان تأمین اجتماعی ملغی شده است.  


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.