سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

واگذاری 36 هکتار اراضی ملی در لرستان

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: به منظور حمایت از تولید، سرمایه گذاری و اشتغال از ابتدای امسال تاکنون 36هکتار از اراضی ملی استان به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مرادی گفت: در این راستا 63 مجوز توسط کمیسیون تبصره یک ماده یک جهت طرح های صنعتی، خدماتی و حمل و نقل نیز صادر شد.

وی همچنین با بیان اینکه در این مدت 200 مورد مجوز تغییر کاربری در اراضی کم بازده نیز صادر شده گفت: افراد در صورت داشتن طرح یا برنامه و نیاز بهزمین مورد نیاز نسبت به اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح اقدام کنند.

مدیر امور اراضی لرستان گفت: 98 مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی استان طی شش ماهه نخست امسال شناسایی شده است.

مرادی افزود: متخلفان این پرونده ها بدون مجوز لازم از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری مستقر در سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام به تغییر کاربری کرده بودند.

وی افزود: همچنین در این مدت در 48 فقره حکم از مراجع قضایی که سال گذشته و 94 علیه متخلفان اقامه دعوی شده متخلفین به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر و همچنین قلع و قمع بنا محکوم شده اند.

وی گفت: هرگونه احداث بنا ، خاکبرداری ، شن ریزی و هرگونه عملیاتی که مانع تولید و استمرار بهره برداری در اراضی کشاورزی شود ممنوع بوده و دستگاه های خدمات رسان هیچ گونه خدماتی نظیر ، آب و برق ، گاز و تلفن به کسانیکه ساخت و ساز غیرمجاز داشته اند ارائه نخواهند داد.

وی افزود: در حال حاضر 400 هزار هکتاراراضی کشاورزی لرستان به دلیل کمبود نیرو و تجهیزات لازم به طور کامل و مستمر تحت پوشش یگان های حفاظتی این نهاد نیستند.

مرادی افزود: 300 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان در قرارداد با مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستانها کنترل و بازرسی می شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.