سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پس لرزه های نا امنی در فرانسه/ میزبانی یورو 2016 به خطر افتاد + تصاویر و اخبار تکمیلی

انفجار ها و نا امنی شب و روز گذشته به احتمال فراوان میزبانی فرانسه در دیدار های یورو 2016 را به خطر خواهد انداخت.

  به گزارش  خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛تیم‌های فوتبال فرانسه و آلمان در دیداری دوستانه در ورزشگاه سنت دنیس پاریس به مصاف هم رفتند که در حین برگزاری این بازی صدای دو انفجار در نزدیکی محل ورزشگاه شنیده شد و باعث شد تا ماموران امنیتی به سرعت اولاند رئیس جمهور فرانسه را از ورزشگاه خارج کنند.

خبرگزاری فرانسه از قول پلیس این کشور خبر داد در این حملات دست‌کم 140 نفر کشته شده‌اند و چندین نفر گروگان گرفته شده‌اند. 

این حملات تروریستی باعث وحشت تماشاگران حاضر در ورزشگاه شده بود و آنها جرات ترک ورزشگاه را نداشتند.
این اتفاق در شرایطی است که ظهر روز گذشته هم هتل محل اقامت تیم ملی آلمان به دلیل تهدید تروریستی مبنی بر بمب‌گذاری تخلیه شده بود.

فرانسه میزبان جام ملت‌های اروپا در تابستان آینده خواهد بود و این اتفاقات باعث نگرانی مسئولان یوفا و مقامات فرانسه شده است و شاید این موضوع منجر به گرفت میزبانی یورو از فرانسه شود .


انفجار، حملات تروریستی و... مدت‌هاست که فرانسه و به خصوص شهر پاریس را به یک مکان ناامن برای فعالیت‌های ورزشی تبدیل کرده است. 
 
 در حالی که تنها 7 ماه به شروع رقابت‌های جام ملتهای اروپا باقی مانده است حملاتی که دیشب در اطراف ورزشگاه برگزاری مسابقه رخ داد نشان میدهد که شاید فرانسه نتواند میزبان خوبی برای یورو 2016 باشد، بسیاری از سایت‌ها و روزنامه‌های اروپایی پس از حملات تروریستی شب گذشته از ناامنی در فرانسه نوشتند و عنوان کردند که این اولین باری نیست که شاهد ناامنی در این کشور هستیم. 
 
همچنین روزنامه آس اسپانیا در مقاله‌ای بلند بالا نوشت: صلاح سرد و گرم به راحتی وارد فرانسه شده است و هیچ کنترلی در مرزهای ورودی فرانسه وجود ندارد، گروه‌های تروریستی به راحتی در مراکز شهرهای لیون یا پاریس رفت و آمد می کنند و حتی جلسات خود را بسیار علنی در مکان‌های عمومی برگزار می کنند، تعداد افراط گرایان در فرانسه کم نیست و بسیاری از جوانان فرانسوی که والدین آنها غیر بومی و پناهنده بوده‌اند از نژاد پرستی و تبعیض نژادی در فرانسه متنفر بود و منتظر فرصتی برای گرفتن انتقام هستند. 

 

همچنین روزنامه مارکا مادرید در مقاله ای آورده است: یورو 2016 به میزبانی فرانسه برگزار خواهد شد و سوال این است آیا فرانسه  از پس این میزبانی بزرگ برخواهد آمد؟ بعید است که فرانسه بتواند ضمانت امنیتی به کشورهای راه یافته به یورو 2016 بدهد. 
 
گفتنی است، قرار بود دیدار تیم‌های فرانسه و انگلستان هم در ورزشگاه ومبلی لندن در چند روز آینده برگزار شود که بنابه اعلام وضعیت فوق العاده و بسته شدن مرزهای فرانسه این بازی به تعویق افتاده است، اما این تنها بازی نیست که تحت تاثیر این حملات تروریستی قرار گرفته است. 
 
گفته می شود، بازی تیم‌های هلند و آلمان هم احتمالا به دلیل تهدیدهای تروریسی لغو شود. 
 
طبق اعلام برخی رسانه‌ها مسئولان فدراسیون فوتبال آلمان با هستایان هلندی در حال رایزنی برای این منظور هستند. 
 
همچنین مارکا اسپانیا به نقل از فرانسو اولاند گفته است: ما می دانیم تروریست‌ها چه کسانی هستند در حال حاضر باید با قربانی‌ها و خانواده‌های آن‌ها باشیم، ما همگی به وحدت و آرامش نیاز داریم و باید خونسرد باشیم؛ تروریست‌ها دستگیر می شوند قبل از اینکه فرانسه را ترک کنند. 

ژاک لامبرت: نگرانی برای برگزاری یورو 2016 جدی است

رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه به نقل از Sportmole معتقد است با این شرایط نا امنی در فرانسه نگرانی برای میزبانی یورو 2016 جدی است.

وی اعلام کرد: حوادث روز  جمعه در پاریس و همچنین حمله به دفتر یک رسانه و  کشته شدن چند نفر در ژانویه و گروگان گیری‌های متعدد نگرانی در مورد برگزاری یورو 2016 را جدی‌تر کرده است و در پی آن دیدار فرانسه با انگلستان در روز سه شنبه نیز لغو  خواهد شد.


ابراز تاسف 2 ستاره فوتبال فرانسه از حادثه شب گذشته

 پس از  اتفاق شب گذشته، تیری آنری و آنتونی ماریتال 2 مهاجم پیشین و حال حاضر این کشور ابراز تاسف کردند.

تیری آنری: افکار من خانواده قربانیان است

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال فرانسه و ستاره فوتبال این کشور با خانواده قربانیان حادثه شب گذشته اظهار همدردی کرد.

تیر آنری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارنسه گفت: جان مردم بی  گناه به خطر افتاد و شماری نیز جان خود را در این حادثه از دست دادند، من بسیار وحشت زده هستم و با خانواده آنها ابراز همدردی می‌کنم.

همچنین آنتونی ماریتال نیز درباره این  اتفاق اظهار کرد: من از حمله تروریست‌ها در جمعه شب بسیار ترسیده‌ام و باید بگویم نخستین انفجار در دروازه اتفاق افتاد و متاسفانه در این حمله  انتحاری 3 نفر کشته شدند.

من این اتفاق ناگوار و کشته شدن 150 نفر از هموطنانم را به تمام مردم تسلیت می‌گویم و با خانواده آنها ابراز همدردی می‌کنم.



جزئیات حادثه دیشب پاریس










برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.