سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طلا در گفت‎وگو با باشگاه خبرنگاران:

جلوگیری از عرضه قلیان مشکل را حل نمی‎کند/ نیازمند کار فرهنگی هستیم

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با حذف قلیان از قلیان‎سراها، تفکر کشیدن آن از بین نمی‌‎رود.

حسین طلا نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه طبق قانون مبارزه با استعمال دخانیات، عرضه قلیان در اماکن عمومی ممنوع است، گفت: هنور پیرامون چگونگی اجرای این قانون بحث‎هایی وجود دارد و تاکنون یک تصمیم قاطع و مناسب در این زمینه گرفته نشده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تصریح کرد: باید توجه داشت که با حذف قلیان از قلیان‎سراها، تفکر کشیدن آن از بین نمی رود. زیرا این گونه رفتارها موضوعاتی مربوط به فرهنگ اجتماعی هستند و باید در خانواده‎ها و به صورت ریشه‎ای حل شود و این اقدامات سطحی فقط ظاهری هستند و مشکلی را حل نمی‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: شاید به ظاهر بتوان قلیان کشیدن در اماکن عمومی را متوقف کرد، اما باید توجه داشت که قبح این کار در جامعه از میان رفته و در خانوادها به راحتی استفاده می‎شود و اینجاست که دیگر نمی‎توان کاری کرد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه سهل‎انگاری درباره چنین رفتارهایی کار را سخت خواهد کرد، بیان داشت: برخی سوءاستفاده‎گرها سعی خواهند کرد با نفوذ خود روی جوانان و قشرآسیب پذیر، جامعه را به مواد مخدر آلوده کنند و برای این کار از هیچ روشی فروگذار نخواهند کرد. چه بسا که مواد مخدر در قلیان هم گذاشته شود.

این نماینده مجلس با انتقاد از برخی دستگاه‎ها که پول و اعتبارات را می‌گیرند، ولی کار فرهنگی مناسبی انجام نمی‌دهند، گفت: پدیده‌های اجتماعی شیوه برخورد خودش را می‌طلبد و با زور و رعب وحشت نمی‎توان جلوی چیزی را گرفت یا چیزی را تغییر داد. اگر قانونی تصویب شود در صورتی که قدرت بازدارندگی نداشته باشد، چیزی تغییر نمی‎کند، پس مشکل فقط تصویب قانون نیست!

وی در اخر در رابطه با حضور بانوان در قهوه‎خانه‎ها گفت: برای ورود خانم‌ها در قهوه‌خانه نمی‌شود یک قانون ثابتی را ارائه داد چون در آن قهوه‌خانه ها علاوه بر قلیان غذا هم سرو می‌شود که شاید فردی با خانواده‎اش بخواهد در آنجا غذا بخورد و این کاری کارشناسی نیست که از ورود خانم‌ها به قهوه خانه جلوگیری شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.