سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاراته قهرمانی جهان ـ جاکارتا

4 مدال برنز سهم ایران در دومین روز

کاروان کاراته ایران در پایان روز دوم از رقابتهای کاراته قهرمانی جهان ؛ به چهار مدال برنز دست یافت.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  سهم کاروان کاراته ایران در دومین روز از رقابتهای کاراته قهرمانی جهان ، که از روز گذشته و با شرکت ۱۴۲۵ کاراته از ۹۱ کشور در جاکارتای اندونزی آغاز شده است ، چهار مدال برنز جهانی بود . 
کاروان ایران در هر دو بخش دختران و پسران 11 نماینده داشت و از این 11 نماینده کشورمان که به روی تاتامی رفتند 4 مدال برنز جهانی نصیب کاراته کشور شد . 

یحیی شهگل ، کاراته کا وزن ۶۳-کیلوگرم در اولین دیدارش برابر حریفی از کشور یونان به پیروزی رسید و  در رویایی بعدی خود برابر نماینده مصر قرار گرفت و دو بریک از پیروز میدان شد . نماینده کشورمان دور سوم در مقابل کاراته کایی از کشور فرانسه با رای داوران بازنده شد . وی در انتظار برای حضور در جدول شانس مجدد بود که در ادامه کاراته کا فرانسوی در نیمه نهایی مغلوب حریف مراکشی شد و در نهایت نماینده کشورمان از گردونه رقابت ها به کنار رفت.  

سید علی کریمی نماینده وزن ۵۷- کیلوگرم کشورمان در بخش کومیته انفرادی نوجوانان ، پس از  برتری سه بر یک  مقابل حریفی از کشور بوسنی و هرزگوین مقابل حریف روسی نیز پیروز شد و دور سوم حریف قدرتمند آلمانی اش را شکست داد و به نیمه نهایی راه پیدا کرد و پس از آن مقابل حریفی از مصر نتیجه را واگذار کرد و  پس از آن به برای کسب مدال برنز به مبارزه با نماینده کشور عربستان رفت و با شکست حریفش موفق به کسب مدال برنز شد . 

محمدرضا امیری ، دیگر نماینده وزن 52 – کیلوگرم کشورمان در بخش کومیته نوجوانان ، پس از پیروزی قاطع برابر حریفی از انگلستان ، دور دوم نیز  در برابر حریف بحرینی اش پیروز شد و دور سوم برابر کاراته کایی از کشور ترکبه نتیجه را واگذار کرد و با توجه به صعود حریف ترک ، به فینال ، نماینده کشورمان برای کسب سومی به به مصاف حریف ژاپنی اش رفت و ننیجه را واگذار کرد و از دستیابی به مدال بازماند .  

در قسمت دختران ، آویشن باقری نماینده وزن 59 - کیلوگرم کشورمان ، در کومیته جوانان ، پس از پیروزی برابر حریفی از کشور هند ، در مبارزه دوم خود برابر حریفی از کشور بلژیک نتیجه را واگذار کرد و با توجه به عدم صعود حریف بلژیکی خود از دور رقابت ها کنار رفت و حذف شد . 

هادی طاهرپور نماینده وزن 70 – کیلوگرم کشورمان در بخش کومیته نوجوانان ، پس از پیروزی در نخستین دیدار خود ، دور دوم مقابل حریفی از کشور ترک نتیجه را واگذار کرد و با شکست حریف ترک ، طاهری نیز از دور رقابت ها کنار رفت . 

مجید نیکوهمت نماینده وزن ۷۰+ کیلوگرم در بخش کومیته نوجوانان در نخستین مبارزه خود شکست خورد و با باخت کاراته کا روسی در برابر نماینده ترکیه ، نماینده کشورمان نیز حذف شد .  

علی مسکینی دیگر نماینده وزن ۵۵- کیلوگرم کشورمان در بخش کومیته جوانان ابتدا حریفانی  از بلژیک ،آفریقای جنوبی ،  مجارستان را شکست داد و به حریفی از مکزیک باخت به جدول شانس مجدد رفت و در این مرحله حریفش از اسپانیا را شکست داد و پس از آن برابر نناد دالوویچ از مونته نگرو  به پیرزوی قاطع 8 بر 0  رسید  و توانست به مدال برنز این رقابت ها و مقام سومی جهان دست پیدا کند . 

امیررضا میرزایی ، نماینده وزن 61 – کیلوگرم کشورمان در بخش کومیته جوانان ، پس از کسب یک پیروزی در دور دوم مقابل حریفی از کشور ژاپن نتیجه را واگذار کرد و به جدول شانس رفت و در دیدار سوم خود برابر حریفی از کشور فرانسه به روی تاتامی رفت و با پیروزی قاطعانه موفق به کسب مدال برنز و مقام سومی جهان شد . 


سارا بهمن یار نماینده وزن 48 -  کشورمان در بخش کومیته جوانان ، پس از پیروزی در نخستین دیدارش مقابل حریفش دور سوم به مبارزه با نماینده استونی رفت و با رای داوران پیروز میدان شد و در دیدار بعدی خود مقابل کاراته کایی از کشور مصر بازنده شد و به جدول شانس رفت و با پیروزی برابر کاراته کایی از اسلواکی به عنوان سومی جهان رسید . 


آناهیتا یحیی پور ، نماینده وزن 53 – کیلوگرم کشورمان در بخش کومیته جوانان ، پس از کسب 2 پیروزی برابر کاراته کایی از کشور سوئد پیروز شد و با باخت برابر حریف مصری و راه یابی این حریف به فینال این رقابت ها ، به جدول بازنده ها رفت و حریفی از کانادا را شکست داد و سپس برابر کاراته کایی از روسیه مغلوب شد و از دستیابی به مدال بازماند . 


ملیکا احدی دیگر نماینده کشورمان در وزن ۵۹ + کیلوگرم کومیته نوجوانان ، پس از شکست برابر حریف روسی از دور رقابت ها حذف شد . 

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.