سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازجویی سخت، ضربات روحی و جسمی به زندانیان افغانستان وارد کرده است

استفاده از روش‌های بازجویی سخت، ضربات روحی و جسمی شدیدی بر زندانیان افغانستانی وارد کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دادستان‌های سازمان ملل متحد اعلام کردند مدارکی در اختیار دارند که نشان می‌دهد نیروهای بین‌المللی در افغانستان با بدرفتاری‌های روحی و جسمی لطمه‌ای جبران ناپذیر به زندانیان وارد کرده‌اند.

این دادستان‌ها در گزارش سالانه خود به دادگاه کیفری بین‌المللی اعلام کردند، تحقیقات آمریکا درباره بدرفتاری‌های نیروهای آمریکایی در افغانستان منجر به هیچ گونه محکومیتی نشده است.

استفاده از روش‌های بازجویی سخت، ضربات روحی و جسمی شدیدی بر زندانیان افغانستانی وارد کرده است.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که چندی پیش نیز روزنامه کانادایی لاپرس در گزارشی با اشاره به بدرفتاری نیروهای این کشور با زندانیان افغانستانی پایگاه «قندهار» نوشت: نظامیان با پوشیدن کلاه نظامی و مجهز به سپر و باتوم وارد سلول‌های زندانیان شده و آنها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند.

بر اساس تحقیقات روزنامه لاپرس، حدود 40 زندانی افغانستانی در سالهای 2010 تا 2011 در زندان پایگاه نظامی قندهار در اسارت بودند. نظامیان کانادایی به دنبال دستورات مافوق خود، برای وادار کردن زندانیان به ارائه اطلاعات به سلولهای آنها یورش می‌بردند.

هدف آنها این بود که زندانیان را وادار کنند اطلاعاتی به آنها بدهند که به نیروهای کانادایی و متحدان غربی آنها برای مقابله با تهدیدات شورشیان طالبان یا یافتن مخفیگاه‌های سلاح کمک کند.

منبع: فارس
 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.