سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهسازی محورهای منتهی به پایانه‌‌ مهران برای ایام اربعین/ آغاز طرح زمستاني راهداري به زودي

معاون وزير راه و شهرسازي از بهسازی محورهای منتهی به پایانه‌‌ مهران برای ایام اربعین خبر داد و گفت: آغاز رسمي طرح ترافيكي زمستاني از 23 آذر ماه خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران جوان، داود كشاورزيان معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس اين سازمان با اشاره به آمادگي كامل بخش حمل و نقل جاده‌اي در جهت جابجايي زائران حرم عبدا... الحسين‌(ع) و مراسم اربعين اظهار داشت: با توجه به تجربه سال گذشته در ايام اربعين حسيني، ستاد تشكيل شده تا سال جاري به كار خود ادامه داد و وزارت راه و شهرسازي و سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي نيز تلاش نمود تا نسبت به بهسازي و اصلاح محورهاي منتهي به پايانه‌هاي مرزي مورد نظر به ويژه مهران اقدامات لازم را انجام دهد.

وي با اشاره به توسعه و گسترش امكانات لازم در پايانه مرزي مهران افزود: در سال جاري گيت‌هاي عبوري از اين پايانه مرزي به تعداد قابل ملاحظه‌اي افزايش يافته است ليكن برابر تصميمات اتخاذ شده هموطناني مجاز به عزيمت به كشور عراق خواهند بود كه ويزاي آن كشور را داشته باشند و از مردم تقاضا مي‌شود بدون داشتن ويزا و مدارك معتبر از مراجعه به مرزها جهت عزيمت به كربلاي معلي خودداري نمايند.

 كشاورزيان در خصوص راهداري زمستاني نيز با اشاره به اين كه عملاً ادارات كل راه و شهرسازي با تمام امكانات و ظرفيت ماموريت زمستاني خود را آغاز كرده‌اند تاكيد كرد: آغاز رسمي طرح ترافيكي زمستاني از 23 آذر ماه خواهد بود ليكن با توجه به سرماي زودرس در كشور راهداران تلاشگر از مدتي قبل در محل راهدارخانه‌ها و محورهاي مواصلاتي مستقر و نسبت به انجام ماموريت و وظيفه خود اقدام مي‌نمايند تا هموطنان با آرامش و آسايش خاطر سفرهاي برون شهري خود را به انجام برسانند.

معاون وزير راه و شهرسازي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي اعتباري معادل 1000 ميليارد ريال به ادارات كل استاني بابت تعمير، تجهيز و آماده‌سازي ماشين آلات راهداري ابلاغ نموده است تا خدمات لازم ارائه گردد.

وي در خصوص اصلاح مقاطع و نقاط‌حادثه‌خيز در راهها نيز اظهار داشت : اين موضوع جزو وظائف جاري سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي مي‌باشد و تلاش مي‌شود تا اين مقاطع آشكارسازي و اصلاح و بهسازي شود.

اين گزارش مي‌افزايد سردار تقي مهري رئيس راهنمايي و رانندگي ناجا گفت: تابستان سال جاري به ويژه شهريور ماه تعداد تصادفات و تلفات سوانح رانندگي نسبت به مدت مشابه خود در سال قبل كاهش خوبي داشته است كه به يقين اين كاهش در گرو همكاريهاي موثر تمامي ارگانهاي ذيربط در سفرها بوده است.

وي با ابراز اميدواري از ادامه همكاري و هماهنگي‌ها در انجام مراسم اربعين و سفرهاي مردم شريف به سوي كربلا همچنين طرح ترافيكي زمستاني با توجه به فرارسيدن زودرس در كشور افزود: به طور يقين تمامي سازمانهاي دست‌اندركار در سفرها، ماموريت و وظائف قانوني خود را با آغاز موج سرما در كشور آغاز نموده‌اند ليكن رزمايش آمادگي زمستاني كه به طور نمادين در سراسر كشور انجام خواهد شد در تاريخ 23 آذر خواهد بود و تا 23 اسفند ادامه خواهد داشت كه منجر به تقويت هر چه بيشتر همكاريها خواهد انجاميد تا خدمات بهتري به مسافران و هموطنان گرامي ارائه گردد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.