سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

تولید چهار هزار و 400 تن بذر پرورشی در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور

رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: تولید بذور پرورشی در این موسسه در سال زراعی گذشته با 50 درصد رشد به چهار هزار و 400 تن رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جواناز تبریز؛گلکاری افزود: این بذور پرورشی علاوه بر انجام تحقیقات پژوهشی، در مزراع تحقیقاتی مناطق مختلف کشور توسط کشاورزان و زیر نظر کارشناسان کشت می شود.

وی اظهار کرد: با وجود تنش های خشکی و سرما در استان های غربی و برخی استان های شمال غرب، تولید بذر گندم و جو در این موسسه رشد داشته است.

رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور با بیان اینکه بیشتر بذر پروشی گندم و جو این موسسه در شهرستان های مراغه، گچساران و سرارود تولید شده است، یادآوری شد: این بذرها، پاییز امسال برای کشت در سطح 25 هزار هکتار از اراضی دیم کشور در اختیار 16 استان قرار گرفته است.

گلکاری، ادامه داد: عملکرد این بذرها در مقایسه با ارقام بومی و محلی 15 تا 20 درصد بیشتر است.

موسسه تحقیقات دیم کشور با پنج ایستگاه اصلی و 9 ایستگاه فرعی برای استان های دیم خیز کشور 38 رقم گندم، جو، نخود، عدس، کلزا، گلرنگ و خردل معرفی کرده است.

این موسسه مستقر در مراغه جزو 24 موسسه تحقیقاتی بخش کشاورزی در کشور محسوب می شود و با ده ها موسسه تحقیقاتی بین المللی و ملی از جمله ایکاردا در زمینه کارهای تحقیقاتی کشاورزی همکاری دارد.
 
انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.