سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

ستاد بحران کرمان باید یک بالگرد داشته باشد

استاندار کرمان با تاکید براینکه یک فروند بالگرد در ستاد بحران باید مستقر شود، گفت: با پیگیری های صورت گرفته تاکنون 70 درصد کار حل و فصل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری ، علیرضا رزم حسینی با حضور در دانشگاه علوم پزشکی کرمان، از طریق ویدئو کنفرانس با حادثه فرضی ستاد مدیریت بحران که به منظور بررسی وضعیت مانور عملیاتی جنوب شرق کشور در جیرفت در حال برگزاری است، آخرین وضعیت امدادی را پیگیری کرد.

وی برگزاری مانورهای عملیاتی و غیر نظامی جنوب شرق کشور با حضور دانشگاه های علوم پزشکی استان های کرمان و سیستان بلوچستان در شهر جیرفت تا را اقدامی ارزشمند دانست و افزود: با توجه به موقعیت جنوب شرق کشور و وجود بلایا و حوادث طبیعی این حرکت ها در آمادگی این استان ها می تواند برای پشتیبانی جنوب شرق کشور بسیار موثر باشد.

استاندار کرمان به موقعیت های منطقه از جمله زلزله خیز بودن استان کرمان اشاره کرد و یادآور شد: کرمان استانی زلزله خیز است و معمولا زلزله های کمتر از 4 ریشتر اطلاع رسانی نمی شود لذا باید آمادگی لازم برای مقابله با بحران وجود داشته باشد.

رزم حسینی با تاکید براینکه افراد باتجربه باید در این عملیاتها مورد استفاده قرار گیرند، خاطر نشان کرد: برگزاری چنین مانورهایی در منطقه موجب بروز توانمندی ها و نقاط ضعف خواهد شد بنابراین در اطلاع رسانی نقاط ضعف نباید هیچگونه سانسور صورت بگیرد بلکه باید در جهت مرتفع ساختن نقاط ضعف تلاش کرد.

وی بر افزایش پرواز های جنوب استان تاکید کرد و گفت: یک فروند بالگرد در ستاد بحران باید مستقر شود، مذاکرات اولیه آن صورت گرفته و تاکنون 70 درصد کار حل و فصل شده است.

استاندارکرمان از آمادگی سایت و تیم هوایی ستاد بحران استان خبر داد و افزود: وجود یک فروند بالگرد در ستاد بحران استان در وقوع حوادث و مدیرت آن می تواند نقش به سزایی ایفا کند.

رزم حسینی یادآور شد: روحانیت، ائمه جمعه و سازمان صدا و سیما نقش به سزایی در مدیریت و آرام نمودن فضای بحران در جامعه دارند که باید در صورت وقوع حادثه بسیج شده و نسبت به این امر سریعا اقدام نمایند.

وی به زلزله بم در سال 82 اشاره کرد و گفت: متاسفانه در توزیع کمکهای مردمی و سازمانی در زلزله بم مدیریت صحیح صورت نگرفت که اغلب از بین رفت و یا به دست نیازمندان واقعی نرسید.

استاندار کرمان بر مهار کردن بیماری های عفونی پس از حادثه تاکید کرد و افزود: باید سازمان ها مربوطه نسبت به نکات بهداشتی نقاط بحرانی توجه بیش از پیش داشته باشند تا با مشکلات بعدی همچون بیماری های عفونی در منطقه مواجه نشویم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا  کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: ستاد ، بحران ، بالگرد ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.